پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 107849 19:04 1399/05/03
تورم توان تولید بخش پوشاک را کاهش داده است

تورم توان تولید بخش پوشاک را کاهش داده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تورم توان تولید بخش پوشاک را کاهش داده است

تورم توان تولید بخش پوشاک را کاهش داده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به آسیب و ضربه سخت اقتصادی تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک از کرونا، گفت: تورم نیز توان تولید را کاهش داده است.

ابوالقاسم شیرازی در گفت وگو با فارس در مورد وضعیت تولید پوشاک اظهار داشت: متاسفانه از اواخر سال گذشته که ویروس کرونا در کشور شیوع یافت ضربه سخت اقتصادی بر واحدهای تولید پوشاک وارد شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اظهار داشت: عدم استقبال مردم از بازار شب عید به علت ویروس کرونا باعث شد تولیدات که با قصد فروش در شب عید تهیه و آماده شده بود بر روی دست تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک بماند و به این ترتیب این بخش از صنوف دچار ضرر مالی فراوانی شدند.

وی با بیان اینکه با ادامه رکود بازار امکان عرضه این تولیدات از بین رفت، گفت: عرضه پوشاک باید در فصل مناسب انجام شود و وقتی که زمان آن طی شود امکان استقبال مشتریان از آن کالا کاهش می یابد.

شیرازی با بیان اینکه در اوایل تابستان جهش خوبی در بازار پوشاک احساس شد، گفت: اما زمان آن بسیار کوتاه بود زیرا با شیوع موج دوم کرونا دوباره بازار کساد شد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات تامین مواد اولیه است، گفت: تولید کنندگان در حال حاضر برای تامین نخ، برخی پارچه ها، زیپ و حتی دکمه با مشکل مواجهند.

وی با اشاره به وابستگی اصناف مختلف به یکدیگر گفت: رونق بازار پوشاک بستگی به برگزاری مراسم جشن و سوگواری دارد و وقتی امکان برگزاری مراسم جشن و سوگواری به دلیل کرونا وجود نداشته باشد لذا مردم نیز اقدام به خرید لباس نمی کنند .

وی افزود: افزایش هزینه های تولید از قبیل افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد کارگر، اجاره بها از دیگر مشکلات بخش تولید است.

شیرازی با بیان اینکه تورم توان خرید تولیدکنندگان را کاهش داده است، گفت: افزایش تورم،  سرمایه را تحلیل داده و ادامه این وضعیت رکود و در نتیجه منجر به شکست بخش های مختلف تولید پوشاک می شود.

وی با بیان اینکه علیرغم وجود مشکلات باید به آینده امیدوار بود، اظهار داشت: تولید کنندگان باید خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و براساس شرایط و میزان تقاضا تولید کنند تا تولیداتشان به فروش رود.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با تاکید بر اینکه برای رونق تولید پوشاک باید صادرات را توسعه داد، گفت: شرایط اقتصادی کشور ایجاب می کند که با یافتن بازارهای خارجی صنعت پوشاک را توسعه دهیم و برای این کار باید مطابق استانداردهای جهانی تولید کرد.

وی با بیان اینکه برای توسعه صنعت پوشاک باید به بخش خصوصی اختیارات بیشتری داده شود،  بیان داشت: پوشاک موتور محرک و پیشران صنعت نساجی است لذا اگر صنعت نساجی رونق یابد و پوشاک رونق نداشته باشد این چرخه فلج می شود بنابراین باید با توسعه بازارهای صادراتی بازار پوشاک را رونق دهیم تا صنعت نساجی هم به حرکت خود ادامه دهد.

شیرازی با بیان اینکه باید تقاضای مردم به سمت مصرف پوشاک داخلی تحریک شود، اظهار داشت: لذا دولت باید با بسته های حمایتی از تولید کنندگان حمایت کنند تا تولیدات داخلی با حداقل قیمت به مصرف کننده داخلی برسد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک اظهار داشت: حدود 95 درصد تولید کنندگان پوشاک را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می دهند که کمتر مورد حمایت قرار دارند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |