جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 14423 13:50 1394/05/05
تهيه سند فرهنگي اصناف ايران در اولويت قرار گيرد

تهيه سند فرهنگي اصناف ايران در اولويت قرار گيرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تهيه سند فرهنگي اصناف ايران در اولويت قرار گيرد

تهيه سند فرهنگي اصناف ايران در اولويت قرار گيرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح ديروز در ديدار با رئيس اتاق اصناف ايران گفت: گمان نمي بردم که حوزه اصناف ايران با چنين برنامه هاي جامعي به موضوع فرهنگ ورود پيدا کند.
به گزارش جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومي اتاق اصناف ايران علي جنتي در ديدار با علي فاضلي توجه اتاق اصناف ايران به مسائل فرهنگي در حوزه اقتصاد، تجارت ، سود و سرمايه گذاري را کاري قابل تقدير دانست.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از اتاق اصناف ايران خواست تا نسبت به تنظيم سند فرهنگي اصناف ايران نيز مبادرت نموده و اظهار کرد: براي آنکه بتوانيم سند فرهنگي اصناف را تنظيم کنيم نياز به انجام کار پژوهشي بسيار قوي و دقيق داريم و از آنجا که نمي‌توان براي همه صنوف يک نسخه واحد نوشت نيازمند ممارست و تلاش مضاعف در امر پژوهش هستيم.
جنتي تصريح کرد: بايد بررسي کرد و ديد که تاثير کدام صنوف بر فرهنگ مردم بيشتر است، بايد يک چشم انداز مناسب و صحيح را براي خود تعريف کنيم و با برنامه ريزي به سمت آن حرکت کنيم.
وزير فرهنگ و اشاد اسلامي با بيان اينکه تنظيم سند فرهنگي اصناف کار بسيار سنگين و گسترده تر از ساختن فيلم و انتشار چندين کتاب است، تاکيد کرد: اگر در انتخاب روش‌هاي فرهنگي دقت نکنيم آن روش‌ها مي‌توانند به يک ضد تبلغ براي ما تبديل شوند.
جنتي از بي ساماني حوزه مد و لباس انتقاد کرد و اقدام اتاق اصناف براي تشکيل کارگروه مد و لباس در اتاق اصناف و حضور رئيس اتاق در کارگروه ساماندهي مد و لباس را قابل تقدير و مفيد دانست.
رئيس اتاق اصناف ايران در ديدار با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برنامه هاي فرهنگي حوزه اصناف را تشريح کردوگفت: نوع تعامل اصناف و بازار با مردم شاخصه مهمي از رضايت مردم از حاکميت بوده و از سويي پشتيباني اصناف از برنامه هاي حاکميت، به تحقق هرچه بهتر برنامه هاي ملي منجر شده است.
فاضلي افزود: اصناف سرمايه‌هاي اجتماعي عظيمي هستند که در اقتصاد خرد کشور اثر گذارند و توانايي ارتقاء ابعاد فرهنگي و اجتماعي جامعه را نيز دارند.
وي تصريح کرد: اصناف به واسطه ارتباط مستقيم و بدون واسطه با مردم و همچنين آشنايي تجربي با مشکلات و معضلات جامعه ، به همان اندازه که در اقتصاد خرد اثر گذارند، توانايي ارتقاء ابعاد فرهنگي و اجتماعي جامعه را دارند که مي توان شاهد اين مدعا حضور اصناف به عنوان اصلي‌ترين بازيگران صحنه فرهنگي در بزرگترين تحولات اجتماعي قرن اخير، از جنبش مشروطه تا امروز را نام برد.
فاضلي افزود: توجه به مسائل و موضوعات فرهنگي اصناف با توجه به اهميت فرهنگ، و مغفول ماندن آن و همچنين نامگذاري سال گذشته به نام سال «اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملي و مديريت جهادي»، در کنار تأکيدات مکرر رهبر معظم انقلاب درباره توجه به فرهنگ، اتاق اصناف ايران را بر آن داشت تا معاونت جديدي را به نام معاونت فرهنگي و اجتماعي تأسيس کند.
وي تصريح کرد:رويکرد جديد اتاق اصناف در عرصه فرهنگي و اجتماعي با هدف‌گذاري‌هاي مشخص و برنامه هاي مدون همراه است و از مهمترين اقدامات فرهنگي و اجتماعي در دوره جديد راه اندازي بنياد فرهنگي اصناف با کارکردهاي مشخص از جمله (راه اندازي موزه اصناف، تأسيس خانه فرهنگ، راه اندازي دبيرخانه و کارگروه مد و لباس در اصناف، تاسيس دبيرخانه دائمي طراحان و توليدکنندگان مدو لباس ايراني اسلامي و هنرهاي وابسته در اتاق اصناف ايران، تاسيس اتحاديه هاي صنوف فرهنگي به منظور تجميع سرمايه‌هاي صنفي، فرهنگي و هنري و حمايت از حقوق توليد‌کنندگان صنايع دستي و فعالان‌فرهنگي و راه‌‌اندازي شرکت دانش بنيان اصناف) از اقدامات صورت گرفته بوده است.
منصور حسيني معاون فرهنگ و اجتماعي اتاق اصناف ايران نيز در اين نشست در حضور آقاي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اين دوره را بهترين فرصت براي بخش فرهنگي کشور و اصناف دانست، وگفت: اصناف اين فرصت را غنميت مي‌شمارد و بنا دارد با تشکيل کارگروه متعدد فعاليت‌هاي مشترک را برنامه ريزي و اجرايي نمايد.
وي گفت: تمامي برنامه‌هاي فرهنگي اصناف در قالب بنياد فرهنگ اصناف طراحي و اجرايي خواهد شد و اميدواريم ماحصل اين فعاليت ها به تغيير قابل ملاحظه اي در اين حوزه منجر شود .



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |