جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 196456 11:51 1401/07/02
تنظیم بازار با تشکیل وزارت بازرگانی

تنظیم بازار با تشکیل وزارت بازرگانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تنظیم بازار با تشکیل وزارت بازرگانی

تنظیم بازار با تشکیل وزارت بازرگانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، محمد سبزی، نماینده ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که تفکیک وزارت صمت و به تبع آن، تشکیل وزارت بازرگانی می‌تواند کاری مؤثر باشد؟ گفت: بنده مخالف تفکیک وزارت صمت به شیوه‌ای که اکنون صحبتش می‌باشد، هستم.

وی افزود: خیلی از کارشناسان با تحقیق و مشورت‌هایی که داشتند، با تشکیل وزارت بازرگانی مخالفت کردند. از طرفی، بحث تفکیک وزارت صمت چندین بار در بین نمایندگان مطرح شده که با روی خوش اکثریت مجلس توأم نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: از آن‌جایی که مرتباً حوزه‌های صنعت و معدن در حال توسعه هستند، من با تفکیک این دو حوزه به عنوان دو وزارتخانه مستقل که البته بازرگانی آن‌ها هم با خودشان باشد، موافقم، زیرا یک وزارتخانه، پاسخگوی این حجم از مطالبات نیست.

سبزی اظهار داشت: برخی می‌گویند اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود، تنظیم بازار رخ خواهد داد. من این عقیده را ندارم. مثلاً قانون انتزاع که تصویب و اجرا شد، آیا اوضاع بهتر شد؟ متأسفانه، برخی از صنعت و معدن وارد حوزه کشاورزی شدند و به دلیل عدم‌کارایی، برخی از آن‌ها برگشتند؛ اکنون هم شاهد مصیبتی در این بخش هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من، تشکیل وزارت بازرگانی در شرایط کنونی، کمکی در وضعیت کشور ایجاد نخواهد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |