پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3826 14:26 1393/05/04
تنشهای بین المللی قیمت طلا را گران کرد

تنشهای بین المللی قیمت طلا را گران کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تنشهای بین المللی قیمت طلا را گران کرد

تنشهای بین المللی قیمت طلا را گران کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : قیمت جهانی طلا که پیش از این وارد کانال 1200دلاری شده بود بار دیگر تحت تاثیر تشدید تنش ها در اوکراین و نوار غزه با افزایش چشمگیری روبرو شده است

به گزارش بلومبرگ؛ تشدید تنش ها در اوکراین و ادامه حملات رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه موجب رشد فزاینده تقاضا و قیمت طلا در آخرین لحظات مبادلات روز جمعه شده است.
بر اساس این گزارش روسیه و اوکراین هر یک دیگری را به گلوله باران مناطق مرزی متهم کرده اند و ادامه خشونتها در نوار غزه منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم مظلوم فلسطین شده است. در درگیری های روز گذشته در نوار غزه حداقل 13 سرباز ارتش اسرائیل نیز به هلاکت رسیدند.
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر تنش های بین المللی با رشد 8.6 درصدی روبرو شده است. از ابتدای بحران در نوار غزه تاکنون بیش از 800 فلسطینی و 35 سرباز اسرائیلی کشته شده اند.
پیتر توماس تحلیلگر ارشد موسسه زانر گروپ تاکید کرد: زمانی که می بینید مدارس نوار غزه مورد حمله قرار می گیرد و روسیه و اوکراین نواحی مرزی را گلوله باران می کنند سرمایه گذاران و مردم عادی بسیار نگران می شوند و شما نمی توانید انها را سرزنش کنید.بهترین راهکار برای حفظ ارزش سرمایه و پول در این شرایط سرمایه گذاری در بازار طلا است.
قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر در آخرین لحظات مبادلات روز گذشته با بیش از یک درصد افزایش به مرز 1307 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 0.4 درصدی روبرو شده است.
پیش بینی هفتگی 22 کارشناس از قیمت طلا
جدیدترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که اکثر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد.
در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز از 37 کارشناس اقتصادی 22 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 14 نفر به کاهش قیمت طلا در هفته پیش رو رای داده اند.
بر اساس این گزارش 4 کارشناس اقتصادی نیز اعلام کردند قیمت طلا طی روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد و 4 نفر نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته جاری بدون تغییر باقی خواهد ماند.
هفته گذشته کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار در خصوص روند تحولات قیمت طلا اختلاف نظر داشتند. قیمت طلا در هفته جاری با کاهش روبرو شده است.
قیمت طلا روز پنج شنبه برای لحظاتی به کمتر از 1287 دلار رسید که این رقم پایین ترین میزان در یک ماه اخیر بوده است.
استرلینگ اسمیت کارشناس اقتصادی موسسه سیتی کلاینت تاکید کرد: تنش های بین المللی به خصوص اوضاع غزه و اوکراین مانع مهمی برای کاهش بیشتر قیمت طلا بوده است.
براساس گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، دانیل پاویلونیس تحلیلگر موسسه آر جی او فیوچرز نیز تاکید کرد: حتی اگر تنش های بین المللی زیادی وجود داشته باشد ولی من بر این باورم که افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.
جورج گرو کارشناس ارشد موسسه آر بی سی کاپیتال در این باره گفت: اگر اروپا تحریمهای جدیدی ضد روسیه اعمال کند احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |