جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 26503 19:26 1394/11/18
تمایل شرکت‌های ایرانی به پرورش غلات در آفریقا

تمایل شرکت‌های ایرانی به پرورش غلات در آفریقا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تمایل شرکت‌های ایرانی به پرورش غلات در آفریقا

تمایل شرکت‌های ایرانی به پرورش غلات در آفریقا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید-شرکتهای ایرانی به دنبال اجاره زمین در کنیا، اوگاندا و تانزانیا برای تولید گسترده گندم، برنج و ذرت به منظور تامین نیاز بازارهای داخلی و جهانی هستند. هادی فرج‌وند، سفیر ایران در کنیا به پایگاه خبری afrika geeska گفت: بیش از ۱۰ شرکت ایرانی برای تولید و فرآوری برنج، ذرت و گندم در شرق آفریقا ابراز تمایل کرده اند. به گفته دکتر فرج‌وند، شرکتهای ایرانی مایل به اجاره زمین و راه اندازی کارخانه‌های فرآوری با شراکت اوگاندا، کنیا و تانزانیا برای تولید گندم، برنج و ذرت هستند.

بزرگترین چالش پیش روی تقویت روابط تجاری میان ایران و کشورهای شرق آفریقا، نبود تمایل سیاسی در منطقه و اطلاعات محدود درباره فرصتهای موجود در ایران است

بر اساس این گزارش، هدف از این اقدام کاهش کسری تجاری میان ایران و کشورهای شرق آفریقاست. این کشورها بیشتر محصولات کشاورزی فرآوری نشده نظیر چای، قهوه و گوشت صادر می‌کنند در حالیکه وارداتشان از ایران شامل محصولات نفتی، ماشین آلات و تجهیزات مخابراتی است. اما اکنون که تحریمها علیه ایران برداشته شده اند، زمینه برای همکاریهای نزدیکتر کشورهای شرق آفریقا با ایران فراهم شده است. انجمن تجارت چای شرق آفریقا انتظار دارد صادرات به ایران در مدت یک سال پس از گشوده شدن بازار این کشور پنج برابر شود. به گفته ادوارد مودیبو، مدیرکل این انجمن، بازار ایران این پتانسیل را دارد که یکی از پنج مقصد بزرگ صادرات چای شود و در حال حاضر دهمین مقصد بزرگ صادرات به شمار می‌رود. با اینهمه سفیر ایران در کنیا خاطرنشان کرد بزرگترین چالش پیش روی تقویت روابط تجاری میان ایران و کشورهای شرق آفریقا، نبود تمایل سیاسی در منطقه و اطلاعات محدود درباره فرصتهای موجود در ایران است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |