جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 137377 17:17 1399/12/26
تقویت شاخص کل بورس در آخرین روزهای سال

تقویت شاخص کل بورس در آخرین روزهای سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تقویت شاخص کل بورس در آخرین روزهای سال

تقویت شاخص کل بورس در آخرین روزهای سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

در آخرین روز های معاملاتی سال 1399 بازار روند رو به رشد اما نرمی را طی می کند. این موضوع موجب شده است تا فعالان بازار سرمایه به رشد شاخص کل بورس در سال 1400 خوشبین شوند.

به گزارش جهان اقتصاد، از ابتدای شروع معالاتی آخرین هفته سال 1399 بازار با سبز پوشی کار خود را آغاز کرد تا نویدی باشد برای رشد شاخص کل بورس در سال آینده.

اواخر سال 1399 با ابهام بزرگ خاتمه یافت، این ابهام بزرگ ناشی از بازگشت طرف های اروپایی و آمریکا به برجام بود، که این موضوع تا پایان سال 99 تحقق نیافت. ابهام دیگر که داخلی است مربوط به بررسی عضویت ایران به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، که این ابهام نیز همچنان پا برجا است. بازارسرمایه علاقه مند است که ایران هرچه زودتر به FATF بپیوندد.

در آخرین روزهای سال رئیس سازمان بورس، خبر بسیار خوبی را بازار سرمایه داد و آن وعده حذف دامنه نوسان در بازار سرمایه است. در صورت تحقق این امر پیش بینی می شود سرمایه هایی که به سمت ارزهای دیجیتال و بازار بین المللی پول در حال معامله هستند به بازار سرمایه کشور کوچ کنند.

در روز سه شنبه یعنی یک روز مانده به آخرین روز معلاتی سال 1399 شاخص کل بورس با۳۶ هزار و ۳۰۹ واحد رشد، در کانال یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحدی ایستاد. همچنین در این روز بیش از هشت میلیارد و ۸۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۰ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با سه هزار و ۸۴ واحد افزایش به ۴۳۷ هزار و ۹۲۶ واحد رسید.

در روزهای آخر سال گروه خودرو بسیار خوب ظاهر شد و صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و دراین گروه دو میلیارد و ۲۴۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |