پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 130121 11:43 1399/11/04
تقویت دلار به بازار طلا لطمه زد

تقویت دلار به بازار طلا لطمه زد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تقویت دلار به بازار طلا لطمه زد

تقویت دلار به بازار طلا لطمه زد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، در حالی که به راه افتادن موج فروش و تقویت دلار به بازار طلا لطمه زده، قیمت فلز زرد روز جمعه تا بیش از یک درصد افت داشت، اما امیدها به بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا سبب شد تا قیمت طلا همچنان در مسیر ثبت اولین افزایش هفتگی طی 3 هفته اخیر باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.77 درصد کاهش به 1855 دلار و 61 سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت طلا به بالاترین رقم در طی 2 هفته گذشته رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با نیم درصد کاهش به 1859 دلار و 90 سنت رسید.

در این هفته قیمت طلا شاهد حدود 1.5 درصد رشد بود.

فیلیپ استریبل تحلیلگر بازار طلا در موسسه لاین فیوچرز در شیکاگو گفت: «صرف نظر از نوع دارایی ها همه چیز از بازار بورس گرفته تا محصولات کشاورزی شاهد کاهش قیمت است و تاکید زیادی بر این مسئله وجود دارد که آیا بسته محرک مالی جدید می تواند به تصویب برسد و اینکه آیا توزیع واکسن می تواند موثر باشد یا خیر.» تقویت ارزش دلار نیز بر قیمت طلا تاثیر گذاشته و میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا در بالای یک درصد تثبیت شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یک بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری را به کنگره پیشنهاد داده، اما برخی جمهوری خواهان نسبت به رقم بالای این بسته ابراز نگرانی کرده اند. ارزش سهام در بازارهای بورس جهان از رقم های بی سابقه خود عقب نشینی کرده و قیمت غلات نیز شاهد کاهش بوده است. این در حالی است که ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب شاهد رشد بوده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |