جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 165350 12:16 1400/09/22
تقویت بودجه تحقیقات کشاورزی ضروری است

تقویت بودجه تحقیقات کشاورزی ضروری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تقویت بودجه تحقیقات کشاورزی ضروری است

تقویت بودجه تحقیقات کشاورزی ضروری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحفیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این مطلب در حاشیه برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی به خبرنگارما گفت: امن ترین و کوتاهترین مسیر برای تامین امنیت غذایی پایدار، پژوهش و فناوری است و توسعه در این حوزه نیاز به اعتبارات، تقویت بودجه تحقیقاتی و سرمایه گذاری دارد.

ارژنگ جوادی، نیروی انسانی فعال در عرصه کشاورزی، منابع پایه تولید آب، خاک و نهاده ها، سرمایه گذاری و پژوهش و فناوری را از ستون های اصلی امنیت غذایی پایدار دانست و اظهار داشت: با توجه به این که جامعه بهره بردار در بخش کشاورزی به لحاظ سن، تخصص و تحصیلات تا حدی دچار محدودیت است و از سوی دیگر با محدودیت منابع پایه تولید و سرمایه گذاری در این حوزه مواجه هستیم، از این رو پژوهش و فناوری، ستون قابل اتکا برای تامین امنیت غذایی پایدار کشور است.

وی افزود: وقتی محدودیت منابع آب در کشور داریم، تنها پژوهش و فناوری با روش هایی همچون آبیاری نوین، کشاورزی حفاظتی، هوشمندسازی از طریق کارخانه های تولید گیاه و محصول، معرفی ارقام کم آب بر و بسیاری از فناوری های دیگر می تواند به رفع این چالش ها کمک کند.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی با اشاره به ۲۵۰۰ محقق و عضو هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۰۰ نفر عضو هیات علمی و ۶۰۰ نفر محقق هستند.

جوادی در عین حال گفت: علاوه بر این، یک ظرفیت علمی ۴۵۰۰ نفری در دانشکده های  کشاورزی داریم که ظرفیت عظیمی برای خدمت به بخش کشاورزی و امنیت غذایی محسوب می شوند.

وی ارتقای شغلی و محدودیت های مالی و اعتباری را از دغدغه های پژوهشگران و محققان حوزه کشاورزی عنوان کرد و اذعان داشت: محققان باید قابلیت ارتقای شغلی و منابع مالی برای تحقیقات خود را داشته باشند تا با انگیزه به فعالیت های خود ادامه دهند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |