جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 133052 19:07 1399/11/25
تقاضا برای نفت رشد کمتری خواهد داشت

تقاضا برای نفت رشد کمتری خواهد داشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تقاضا برای نفت رشد کمتری خواهد داشت

تقاضا برای نفت رشد کمتری خواهد داشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش  1.13 درصدی ،63سنت افزایش داشت و به قیمت56 دلارو16سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با افزایش 80 صدم درصدي وبا 44سنت افزایش به 55 دلارو 31سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران بدون هیچ کاهش و افزایشی به 51دلارو46سنت رسید.

اوپک در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ بسیار آهسته تر از تصور قبلی بهبود خواهد یافت.

اوپک در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تقاضا برای نفت امسال ۵.۷۹ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۹۶.۰۵ میلیون بشکه در روز می رسد. برآورد مذکور ۱۱۰ هزار بشکه در روز کمتر از رقم پیش بینی شده در گزارش ماه پیش این سازمان است.

چشم انداز تقاضای ضعیفتر باعث شده اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروف هستند، طرح خود برای افزایش تولید را بازبینی کنند. عراق روز چهارشنبه اعلام کرد تقاضای بیشتر، قیمتهای بالاتر و عرضه کمتر از سوی رقیب می تواند زمینه را برای تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس فراهم کند اما این گروه احتمالا محدودیت عرضه فعلی را در مارس هم ادامه خواهد داد.

در گزارش اوپک آمده است: در حالی که اقتصاد جهانی نشانه های احیای مطلوب در سال ۲۰۲۱ را نشان می دهد اما تقاضا برای نفت در حال حاضر ضعیف مانده و پیش بینی می شود در نیمه دوم سال اوج بگیرد.

اوپک پیش بینی خود از میزان رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ را از هفت میلیون بشکه در روز که در ژوئیه سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرده بود به طور مستمر پایین برده اما پیش بینی اخیر قویتر از پیش بینی است که در گزارش داخلی اوپک مطرح شده بود.

اوپک با وجود پیامدهای چالشهای جدی نظیر انواع جدید ویروس کرونا و موثر بودن واکسنها، پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان را از ۴.۴ درصد برآورد قبلی به ۴.۸ درصد بالا برد و اعلام کرد واکسیناسیون جهانی پیشرفت کرده و نرخ ابتلا در برخی از مناطق کاهش پیدا می کند. بهبود در درمان و رشد استفاده از وسایل تست سریع کرونا، همگی از تسریع فعالیت اقتصادی پس از سه ماهه اول پشتیبانی خواهند کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |