جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 155588 08:59 1400/07/06
تقاضای جهانی برای نفت در اوایل ۲۰۲۲ افزایش می یابد

تقاضای جهانی برای نفت در اوایل ۲۰۲۲ افزایش می یابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تقاضای جهانی برای نفت در اوایل ۲۰۲۲ افزایش می یابد

تقاضای جهانی برای نفت در اوایل ۲۰۲۲ افزایش می یابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، تولیدکنندگان و تاجران نفت در یک کنفرانس صنعتی در روز دوشنبه اعلام کردند انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای نفت در اوایل سال آینده میلادی به دنبال بهبود اقتصاد جهان به سطح قبل از بحران کرونا باز گردد.

این دورنما همگام با پیش‌بینی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قرار دارد ولی پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی کمی متفاوت است.

گرگ هیل، رئیس شرکت انرژی هس عقیده دارد تقاضای جهانی برای نفت تا پایان 2021 یا در سه ماهه اول 2022 تا 100 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، 99.7 میلیون بشکه در روز نفت در 2019 در کل دنیا مصرف شده است یعنی قبل از آنکه همه‌گیری کرونا فعالیت‌های اقتصادی و تقاضا برای سوخت را کاهش دهد.

سران صنعتی در کنفرانس آسیا پسیفیک پترولیوم (اپک) اعلام کردند با وجود اینکه افزایش مداوم موارد ابتلا به کرونا در سراسر بازارها به روند بهبود تقاضا برای برخی محصولات پالایشگاهی مانند سوخت هواپیما آسیب رسانده ولی روند مصرف بنزین و دیزل رو به رشد است.

در گزارش این کنفرانس آمده است:« ما با دوره پس از همه‌گیری کرونا مواجه هستیم و یاد می‌گیریم چطور با این ویروس زندگی کنیم. تقاضا برای انرژی رو به رشد است و این یک خبر خوب برای ماست».

 انتظار می‌رود بهبود تقاضا سوددهی پالایشگاه‌ها را افزایش داده و فرصت بازگشت به سطح قبلی تولید یا تولیدات جدید را فراهم می‌کند ولی متخصصان در مورد ظرفیت مازاد پالایشگاهی و تاثیر آن بر روند بهبودی هشدار داده‌اند.

قیمت نفت خام برنت بیش از 50 درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته و به بالاترین رقم از اکتبر 2018 رسیده است که نتیجه افزایش تقاضا برای سوخت و کاهش تولید اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس است.

شرکت گلدمن ساچز انتظار دارد قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی به 90 دلار در هر بشکه برسد. قیمت نفت در حال حاضر کمتر از 80 دلار در هر بشکه است.

اوپک پیش‌بینی می‌کند متوسط تقاضا برای نفت در 2022 برابر با 100.8 میلیون بشکه در روز باشد در حالیکه آژانس بین المللی انرژی این رقم را 96.1 میلیون بشکه در روز در 2021 و 99.4 میلیون بشکه در روز در 2022 پیش‌بینی می‌کند. تقاضای نفت در 2020 برابر با 90.9 میلیون بشکه در روز بود.

انتهای پیام/



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |