جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 4116 14:46 1393/05/13
تفکيک جنسيتي در کنسرت‌ها تصميم نيروي انتظامي است

تفکيک جنسيتي در کنسرت‌ها تصميم نيروي انتظامي است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تفکيک جنسيتي در کنسرت‌ها تصميم نيروي انتظامي است

تفکيک جنسيتي در کنسرت‌ها تصميم نيروي انتظامي است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


مديرکل دفتر موسيقي از برگزاري جشنواره در مناطق آزاد کشور، موضوع تفکيک جنسيتي کنسرت‌ها در شهرستان‌ها، اجراي ژان ميشل ژار در جزيره کيش و... سخن گفت.
به گزارش ايسنا، پيروز ارجمند درباره موضوع تفکيک جنسيتي کنسرت‌ها در شهرستان‌ها گفت: اگر ما بعضي مسائل را رسانه‌اي نمي‌کنيم به اين معنا نيست که به آن موضوع اهميت نمي‌دهيم بلکه ما به صورت قانوني مسائل را حل خواهيم کرد.
او ادامه داد: بحث تفکيک جنسيتي در کنسرت‌ها براي اولين بار در خراسان شمالي مطرح شد و بايد بگويم که طرح چنين موضوعي نه از سوي وزارت ارشاد و نه از سوي نيروهاي فشار است، بلکه اين تصميم از سوي نيروي انتظامي اتخاذ شده است. شورايي با عنوان شوراي برگزاري کنسرت‌ها وجود دارد که اين پيشنهادات را ارائه داده و مورد بررسي قرار مي‌دهد که البته فقط در حد پيشنهاد بوده است.
تفکيک جنسيتي در کنسرت‌ها مورد تاييد ما نيست
مديرکل دفتر موسيقي اضافه کرد: هر گونه تفکيک جنسيتي درکنسرت‌ها مورد تأييد ما نيست و در شأن مردم شريف ايران محسوب نمي‌شود زيرا ما موظفيم به ساحت خانواده‌هاي ايراني احترام بگذاريم. ما معتقديم يکي از سالم‌ترين محيط‌ها، سالن‌هاي کنسرت است. اگر قرار باشد کنسرتي با تفکيک جنسيتي برگزار شود اصلا آن کنسرت را برگزار نخواهيم کرد.
وي افزود: درست است که بعضي‌ها در سالن‌هاي کنسرت هنجارشکني مي‌کنند اما به نظر ما بايد در اين‌باره با فرد خاطي برخورد شود نه اينکه صورت مسئله را پاک کرد. ما با هر گونه برخورد انتظامي در سالن‌هاي کنسرت مخالفيم.
او ادامه داد: مردم کشور ما شريف و فرهنگي هستند. خودشان مسائل را رعايت مي‌کنند و بايد به صورت فرهنگي با آن‌ها رفتار کرد و باز هم مي‌گويم که اين موضوع اصلا مورد تأييد ما نيست.
دفتر موسيقي بر کنسرت‌هاي مناطق آزاد نظارت مي‌کند
ارجمند که در نشست خبري جشنواره تابستانه کيش و مناطق آزاد سخن مي‌گفت، اضافه کرد: مناطق آزاد قشم، کيش، انزلي، ارس، اروند و چابهار داراي ظرفيت‌هاي گردشگري هستند. دفتر موسيقي وزارت ارشاد از عيد نوروز امسال براي اولين‌بار بر کنسرت‌هاي جزيره کيش نظارت کرد و بدون اينکه دست‌اندازي ايجاد کند از کنسرت‌ها حمايت کرد. در واقع سعي مي‌کنيم از ظرفيت‌هاي مناطق آزاد و همين‌طور ظرفيت موسيقي بومي منطقه استفاده کنيم.
او اظهار کرد: هدف از برگزاري جشنواره تابستانه کيش و مناطق آزاد، شروع برنامه‌هاي قانونمند در اين مناطق است. ما پيش از اين، نظارت بر کيفيت اين اجراها نداشتيم اما هم‌اکنون بر آنها نظارت مي‌کنيم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |