شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7315 17:26 1393/09/03
تفاوت همبانک با ussd کارت (همراه بانک) چیست؟

تفاوت همبانک با ussd کارت (همراه بانک) چیست؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تفاوت همبانک با ussd کارت (همراه بانک) چیست؟

تفاوت همبانک با ussd کارت (همراه بانک) چیست؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

هر دو مورد بر بستر کد دستوری ussd (بانک و اپراتور و یا شرکت psp (پرداخت الکترونیک) می باشند.ussd کارت مثل این است که شما با کارت بانکی عضو شتاب به خود پرداز غیر بانک خودتون مراجعه کردید و عملیاتی محدودی مثل: گرفتن موجودی ؛خرید شارژ ؛پرداخت قبوض؛ پرداخت کمک مردمی و صدقه و... می توانید انجام دهید.

همبانک مثل این است که شما به اینترنت بانک و حساب شخصی خودتون در بانک دسترسی دارید ولی عملیات بیشتری نسبت به حالت قبل مانند انتقال وجه شتابی ؛انتقال وجه بین بانکی (ساتنا و پایا)؛گرفتن صورتحساب از حساب بانکی و کارت و مسدود کردن حساب و کارت وعملیات چک(تایید و مسدود کردن و..) ؛پرداخت اقساط بانکی ؛افتتاح حساب و تغییر حساب وکلی کارهای دیگر می توانید انجام دهید.

نکته۱:همراه بانک را بعضی بانک  ها معادل موبایل بانک می دانند.

نکته۲: از طریق همبانک و گزینه شماره ۳ (کارت شتابی) افراد می توانند به ussd کارت (کارت شتابی همه بانکها) دسترسی داشته باشند و از خدمات و عملیات استفاده کنند.

بانک های زیر Ussdکارت را با کد های مربوطه برای موبایل ارایه می دهند.

پرشین سویچ #۷۳۳* ، بانک سامان #۷۲۴* ، بانک پاساگارد #۷۲۰* ، بانک مسکن #۷۳۷* ،پست بانک #۷۴۷* ، بانک کشاورزی#۷۳۰* و بانک گردشگری #۷۴۶*

کدهای #۷۲۳*  و #۷۴۳* و #۷۳۱* و #۷۴۵* برای بانک پاساگارد و مسکن و سینا نیز موجود است.

اما کد های همبانک شامل:

بانک سینا #۷۲۷* ، بانک انصار #۷۶۳* ، بانک ملی #۷۱۷*

نکته۳:

اپراتور همراه اول کیف پول الکترونیکی خو را با نام جیرینگ #۱۲۳* و مستقل از سیستم بانکی راه انداخته است که کد دستوری ussdجامع همراه اول #۱۱۱* می باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |