شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 8846 10:00 1393/10/20
تفاوت میلیونی فروش مبلمان‌ در مغازه‌های پایتخت

تفاوت میلیونی فروش مبلمان‌ در مغازه‌های پایتخت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تفاوت میلیونی فروش مبلمان‌ در مغازه‌های پایتخت

تفاوت میلیونی فروش مبلمان‌ در مغازه‌های پایتخت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تفاوت‌های میلیونی قیمت مبلمان‌های مشابه در مغازه‌های مختلف سطح شهر، مشکلات تهیه مواد اولیه، ناتوانی در اجرای به موقع تعهدات و دیگر مشکلات باعث شده تولیدکنندگان با پرداخت تعرفه بالا به واردات مبل بپردازد.

استقبال از مبلمان خارجی این انگیزه را در فروشندگان بازار داخلی به وجود آورده که به عرضه مبلمان خارجی گرایش بیشتری نشان دهند و برخی از فروشندگان، کهنه بودن طراحی مبلمان تولید داخل را یکی از دلایل اصلی تمایل مردم به خرید مبلمان خارجی اعلام می کنند.
جعفر یعقوبی مدیر اجرایی نمایشگاه تخصصی مبلمان، دکوراسیون و فرش دستباف از آغاز به کار این نمایشگاه با همکاری امور صنفی استان تهران و سازمان بازرگانی استان تهران خبر داد و گفت: این نمایشگاه از روز ۱۶ تا ۱۹ دی ماه در کانون پرورش فکری آغاز به کار کرده و دارای تخفیف ۱۰ درصدی برای کارمندان دولت است و در این نمایشگاه کالاهایی مانند مبل های راحتی، استیل، کلاسیک، بوفه، دکور،انواع مبل های تختخواب شو، کالای خواب و انواع فرشهای دستبافت و تابلو فرش موجود است.
امین کوه افکن، یکی از تولید کنندگان صنعت مبلمان گفت : در صنعت مبلمان شاهدیم که کپی‌برداری زیادی وجود دارد و مبلمان کپی برداری شده از مدل های خارجی به عنوان مدل مثلا ایتالیایی به فروش می‌رسد، گفت: بزرگترین دغدغه فعالان این صنف بحث کپی‌برداری است که این موضوع نه تنها از مدل های خارجی صورت می گیرد بلکه بعضا شاهدیم از مدل های ایرانی نیز کپی بردای می‌شود.
وی اظهار کرد: طراحی هایی که در این صنعت صورت می گیرد عمر زیادی ندارد. چون به محض اینکه وارد بازار می‌شود به سرعت از آن ها کپی برداری می‌شود بنابراین اکثر خریداران و یا حتی تولید کنندگان به ژورنال های خارجی مراجعه می کنند که از آن‌جا تقلید کنند.
این تولیدکننده افزود: تولید‌کنندگان می‌توانند با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و بازاریابی محصولات خود و نیز توجه به توسعه صنایع تکمیلی در زمینه تولیدات خود و افزایش ارزش ریالی و در محصولات خود در داخل استان مسیر رشد اشتغال و کسب درآمد فعالیت کنند.
اما صنعت مبلمان برای محقق کردن اهداف خود در حوزه صادرات به حمایت دولت از طریق اصلاح سیاستگذاری ها و اتخاذ تصمیمات عملیاتی و هدفمند نیاز مبرم دارد اما در این میان تولید کنندگان این صنعت با مشکلات زیادی مواجه هستند که مهم‌ترین آن نبود برند یا فیلتر نظارتی خاص در این بخش است.
رونق بخشیدن به صنعت مبل ایران به عنوان صنعتی کارآفرین در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، آشنایی مصرف‌کنندگان با توانمندی‌های صنعت مبل و دکوراسیون داخل کشور با هدف کاهش واردات و بستر‌سازی برای توسعه صادرات صنعت مبل و توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار در صنعت مبل و دکوراسیون از جمله موضوعاتی است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.
نمایشگاه تخصصی مبلمان، دکوراسیون و فرش دستباف تا ۱۹ وی ماه ا ساعت ۱۱ صبح لغایت ۲۱ در کانون پرورش فکری کودکان ( حجاب ) در حال برگزاریست .



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |