جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 141746 14:33 1400/02/27
تفاهمنامه کشتیرانی با بانک تجارت امضا شد

تفاهمنامه کشتیرانی با بانک تجارت امضا شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تفاهمنامه کشتیرانی با بانک تجارت امضا شد

تفاهمنامه کشتیرانی با بانک تجارت امضا شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، بر اساس مفاد این تفاهم نامه مقرر شده بانک ارائه خدمات و تسهیلات بانکی را براساس آخرین سیاست های پولی و اعتباری بانک مرکزی و مطابق مقررات، ضوابط و دستورالعمل های جاری بانک به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های تابعه آن در قبال افزایش همکاری های مشترک ارزی و ریالی در دستور کار خود قرار دهد.

در این تفاهم نامه یکساله که قابلیت تمدید دارد، مقرر شده بانک طبق مقررات داخلی بانک و بانک مرکزی، خدماتی را در قالب پرداخت انواع تسهیلات، انتقال ارز و حوالجات ارزی از خارج به داخل کشور و بالعکس از طریق بانک تجارت، صدور ضمانت نامه های ریالی و ارزی و گشایش اعتبارات اسناد داخلی و خارجی به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ارائه دهد.

ارائه خدمات مرتبط با حوزه سهام و بازار سرمایه از سوی بانک به شرکت‌های گروه کشتیرانی، اعطای تسهیلات ارزی و خدمات مرتبط از محل صندوق توسعه ملی، منابع بانک و کارگزاران (داخلی و خارجی)، خطوط تأمین منابع مالی کوتاه مدت، قبول عاملیت گشایش اعتبارات اسنادی از دیگر مفاد تفاهم نامه بین بانک تجارت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

 از دیگر مواردی که در تفاهم نامه یاد شده می‌توان به آنها اشاره کرد؛ فاینانس بین‌المللی به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های گروه در جهت توسعه ناوگان ملی کشتیرانی مطابق ضوابط است.

همچنین در راستای تسهیل عملیات ارزی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک موافقت کرد انجام عملیات ارزی و تأمین منابع ارزی (حوالجات ارزی، واریز، برداشت، صدور ضمانت نامه، اعتبارات اسنادی، تسهیلات ارزی و عاملیت تأمین منابع ارزی) مطابق ضوابط، مقررات و دستورالعمل های بانک و بخشنامه های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گیرد.

بر این اساس، تمرکز بخشی از فعالیت‌ها و سپرده‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه (اعم از ارزی و ریالی) نزد بانک داخلی خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |