پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 191841 11:08 1401/05/30
تفاهمنامه توسعه ناوگان کمبابن غلات امضا شد

تفاهمنامه توسعه ناوگان کمبابن غلات امضا شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تفاهمنامه توسعه ناوگان کمبابن غلات امضا شد

تفاهمنامه توسعه ناوگان کمبابن غلات امضا شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در آیین امضای این تفاهمنامه یکساله، وزیر جهاد کشاورزی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت و اهتمام آستان قدس رضوی و کمباین‌سازی ایران در ارتقای کمی و کیفی کمباین‌های برداشت غلات گفت: امسال در چارچوب این تفاهمنامه یک هزار دستگاه کمباین فرسوده بازسازی و ۸۰۰ دستگاه کمباین نو جایگزین می‌شود که به بهره‌وری در بخش کشاورزی کمک می‌کند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد؛ ظرف سه سال آینده با استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش سرمایه‌گذاری، شرایط مطلوبی در حوزه کمباین و مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شود و از این طریق هم به ارتقای کمی و کیفی تولید و بهبود بازار دست یابیم و هم به آورده‌ای که می‌تواند تا مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی را رشد دهد، برسیم.

وی با اذعان به این که فاصله ایران با دیگر کشورهای دنیا در حوزه کمباین‌سازی زیاد است، اظهار داشت: ما می‌توانیم به فناوری‌های نو در این حوزه دست یابیم که به سرمایه‌گذاری و همت نیاز دارد.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: کشاورزان و وزارت جهاد کشاورزی در واقع کاربر و بهره‌برداران کمباین‌ها هستند و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی با نوسازی و تامین کمباین‌های جدید از نظر اقتصادی و تولید گندم و غلات بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به این که فصل جدیدی در حوزه حمایت از مکانیزاسیون کشاورزی و بخش خصوصی در این حوزه آغاز شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد منافع سرمایه‌گذاری ما در کمباین سازی ایران به بخش کشاورزی برمی‌گردد.

وی در همین حال ابراز امیدواری کرد که نوسازی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در سال‌های آینده در سطح کلان‌تری پیش برود.

گفتنی است؛ این تفاهمنامه به امضای معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، نماینده آستان قدس رضوی و مدیرعامل کمباین‌سازی ایران با حضور وزیر جهاد کشاورزی و قائم‌مقام آستان قدس رضوی در محل وزارتخانه رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |