چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 730 11:55 1393/01/15
تعیین تکلیف بخشی از پول آزادشده ایران

تعیین تکلیف بخشی از پول آزادشده ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تعیین تکلیف بخشی از پول آزادشده ایران

تعیین تکلیف بخشی از پول آزادشده ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول :رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تعیین تکلیف بخشی از طلب آزادشده ایران گفت: بخش عمده این مبلغ به واردات دارو، تجهیزات پزشکی، کالاهای بشردوستانه و قطعات خودرو اختصاص خواهد یافت .
ولی الله سیف نحوه هزینه کرد این منابع را شرح داده و به هفته نامه تجارت،گفت: این پول به حساب بانک مرکزی در سوئیس واریز شده، چراکه اصولا بخش کوچکی از منابع ارزی بانک مرکزی به صورت اسکناس در داخل کشور موجود است و اینگونه نیست که به صورت اسکناس وارد کشور شود.
وی ادامه می دهد: این پول به حساب بانک مرکزی در سوئیس واریز شده، چراکه اصولا بخش کوچکی از منابع ارزی بانک مرکزی به صورت اسکناس در داخل کشور موجود است.
رئیس کل بانک مرکزی درباره نحوه پرداخت دیگر اقساط بدهی معوقه ایران نیز می افزاید: به محض اینکه ژاپن قسط دوم مطالبات نفتی ایران را اعلام وصول کند، بانک مرکزی آن را وصول می کند.
سیف تاکید می کند: در واقع این یک روش معمول بانکی است و باید تاکید کنم که درخصوص واردات کالاهای اساسی هیچ محدودیتی وجود ندارد و دولت، وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می توانند این کالاها را به راحتی و نامحدود برای کشور تامین کنند.
وی تافزود: بخشی از این منابع واریزی ارزی نیز ممکن است در آینده برای تامین محدود اسکناس داخل کشور یا برای مسافران و دانشجویان استفاده شود که آن هم ساز و کار مشخصی دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |