جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 120656 11:43 1399/08/29
تعمیرات شبکه توزیع برق از امروز در سراسر کشور آغاز شد

تعمیرات شبکه توزیع برق از امروز در سراسر کشور آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تعمیرات شبکه توزیع برق از امروز در سراسر کشور آغاز شد

تعمیرات شبکه توزیع برق از امروز در سراسر کشور آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر با اعلام این خبر اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور، تمام برنامه‌های تعمیراتی شبکه‌های توزیع برق در همه استان‌ها امروز آغاز و تا فردا ۳۰ آبان انجام ادامه خواهد یافت. به گفته مسعود صادقی، در نخستین دور گسترده‌ترین برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق کشور، بیش از یکهزار و ۳۰۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق (معادل فاصله بین تهران تا بندرعباس) در دو روز تعمیر و بازسازی خواهد شد.

صادقی خاطرنشان کرد: در دور نخست این برنامه، همچنین ۱۷ هزار و ۲۹۹ کانون خطر (نقاطی که ممکن است برای مردم خطرآفرین باشد) در سراسر کشور اصلاح و بازسازی خواهد شد. وی گفت: در این مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های فرسوده توزیع برق، بیش از ۳ هزار ۹۰۰ نیروی تخصصی در قالب یکهزار و ۳۲۷ اکیپ عملیاتی حضور دارند.

مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر تبدیل شبکه‌های سیم مسی به کابل خود نگه دار، رفع اتصالات سست، بهسازی وضعیت درب پست‌ها، تابلوها، شالترها ودریچه پایه‌های فلزی را از جمله محورهای این مانور سراسری عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ترمیم و بازسازی ارتینگ شبکه، اصلاح و نوسازی جعبه انشعاب و کابل سرویس انشعاب، به سازی روشنایی معابر و رفع خاموشی و متعادل سازی بار ترانسفورماتورهای توزیع از دیگر محورهای این مانور است.

صادقی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته فازهای بعدی تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق کشور در پنجشنبه و جمعه آخر ماه‌های پیش رو ادامه خواهد یافت، در خصوص اهمیت اجرای این برنامه گفت: انجام این کار با توجه به در پیش بودن زمستان و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مانند بارش باران، برف، سیل و… بسیار با اهمیت است و می‌تواند باعث افزایش پایداری شبکه از طریق مقاوم سازی، کاهش مدت زمان رفع مشکلات و به مدار آمدن مجدد شبکه در زمان وقوع بحران شود.

بر پایه این گزارش؛ از این پس هموطنان در سراسر کشور می‌توانند مشکلات و خرابی‌های شبکه‌های توزیع را از طریق اپلکیشین برق من یا شماره ۱۲۱ اعلام کنند. بر اساس این گزارش از این پس تا پایان تعمیرات شبکه، این برنامه به صورت منظم به منظور کاهش هزینه و پایداری و مقاوم سازی شبکه در پنجشنبه و جمعه آخر ماه انجام می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |