پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 135795 19:53 1399/12/15
تعرفه های گمرکی چیست و چگونه می توان با قوانین آن آشنا شد؟

تعرفه های گمرکی چیست و چگونه می توان با قوانین آن آشنا شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تعرفه های گمرکی چیست و چگونه می توان با قوانین آن آشنا شد؟

تعرفه های گمرکی چیست و چگونه می توان با قوانین آن آشنا شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

شرکت بازرگانی افشار راد طب متخصص تعرفه های گمرکی و ترخیص کالا از گمرک است. ترخیص کالا فرایندی است که در گمرک انجام می شود. برای ترخیص کالا نیاز به رعایت دقیق قوانین گمرکی دارید. بازرگانان فعال در زمینه صادرات و واردات گاها برای ترخیص کالا با مشکلاتی مواجه می شوند که در این مواقع می توانند به رادکامرشیال گروپ مراجعه نمایند. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد ترخیص کالا و شرکت بازرگانی افشار راد طب به دست آورید، پیشنهاد می کنیم مقاله حاضر را مطالعه نمایید.

با مراحل ترخیص کالا بیشتر آشنا شوید

ترخیص کالا زمان بر است و این موضوع همیشه برای بازرگانان و تجار پیچیدگی های خاص خود را دارد. ترخیص کالا فرایند پیچیده ای داشته و بنا به دلایلی این قوانین تغییر می کنند. تجار ابتدا کالا را وارد گمرک کرده و انبار می کنند. بعد از تنظیم کردن اظهارنامه گمرکی، ترانزیت ها مدارک باسکول، مدارک مربوط به وسیله حمل و اظهارنامه را بررسی می کنند. اگر این ارزیابی ها بدون اشکال باشد، کالا کم کم از گمرک خارج می شود. البته برای ترخیص کالا، هزینه های گمرکی نیز باید پرداخته شوند. برخی از شرکت ها در زمینه پرداخت هزینه صادرات و ترخیص کالا تجارب و تخصص ویژه ای دارند که می توانند در این موارد بسیار راهگشا باشند. راد کامرشیال گروپ یکی از همین شرکت های متخصص در ترخیص کالا است.

در قانون گمرک، بازرسی کالا چه اهمیتی دارد؟

بازرسی کالا توسط ماموران گمرک این اطمینان را به مشتری می دهد که کالا از نظر کیفی و کمی مورد تایید بوده است. منظورمان از خریدار مردم عادی نیستند منظور مغازه داری است که کالای خود را از بازرگان تهیه می کند. معمولا خریدار شرکتی را جهت بررسی کالا به تاجر معرفی می کند تا از استاندارد و موارد کیفی و کمی کالا مطمئن شود. قراردادی بین طرفین امضا می شود که طی آن کلیه اطلاعات به صورت کاملا دقیق و رسمی وارد شده و تنظیم شده است. این قراردادی بین خریدار و شرکت بازرسی است که در آن کلیه اطلاعات فیزیکی، تاییدیه ای مرغوبیت کالا، گواهی ها و حتی دستمزد بازرس ها نیز قید می شود. به این ترتیب، همه چیز شفاف سازی شده و در اینده مشکلی برای طرفین پیش نمی آید.

تعرفه گمرکی چیست و در ترخیص کالا چه اهمیتی دارد؟

تعرفه معیاری عددی جهت تعیین و شناسایی جایگاه کالا در زمان ترخیص کالا است. به بیان دیگر، سیستمی که توسط آن کلیه کالاهایی که از نظر اقتصادی دارای جنبه بازرگانی باشند طبقه بندی شده و دارای تعرفه گمرکی اند. در هنگام ورود هر کالایی به کشور، برای هر کالایی تعرفه ای در نظر گرفته می شود. این تعرفه در هنگام ترخیص کالا اهمیت دارد چرا که هر کشوری برای ترخیص تعرفه گمرکی تعریف می کند. این تعرفه ها دو نوع اند:

  • دارای مالیات غیر مستقیم
  • دارای هزینه های جانبی مانند بارگیری، استاندارد کالا و آزمایش.

تعرفه های گمرکی بین المللی بوده و برای کشور هایی در نظر گرفته می شود که عضو WTO باشند. چنانچه نیاز دارید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، پیشنهاد می کنیم با شرکت بازرگانی افشار راد طب در ارتباط باشید.

اولویت بندی تعرفه های گمرکی

اولویت تعرفه های گمرکی در هر کشوری بر حسب نیازهای اولیه آن کشور تعیین می شوند. بنابراین زمانی که تعرفه های گمرکی به 10 بخش تقسیم می شوند، اولویت اول کالا های اساسی کشور و اولویت دهم کالاهای لوکس به حساب می آیند. لازم به ذکر است که ارز مبادلاتی یا دولتی شامل کالاهای لوکس نمی شود.

در این اولویت ها سود بازرگان و نرخ ارز دولتی یکسان نیت برای مثال ممکن است میزان سود بازرگان نسبت به سود ثبت شده در جداول تعرفه گمرکی متفاوت باشد. حقوق گمرکی یکی از منابع درآمد هر دولتی است که از عواید مربوط به گمرک که شامل درآمدهای بدست آمده از سود سهام شرکت های دولتی، وزارت خانه ها و غیره می شود، حاصل می شود.

وظایف ترخیص کار گمرک چیست؟

به شخصی که کار ترخیص کالا از گمرک را انجام دهد ترخیص کار گمرک گویند. وی با کلیه روند و فرآیندهای ترخیص کالا آشنا بوده و در واقع متخصص ترخیص کالا از گمرک است. او به خوبی با نرخ عوارض انواع کالاهای وارداتی آشنا بوده و بر کلیه قوانین واردات و صادرات تسلط کامل دارد. ترخیص کالا در کمترین زمان ممکن را به ترخیص کار ماهر بسپارید تا کالای شما بدون هیچ مشکلی از گمرک رد شود. شرکت بازرگانی افشار راد طب یکی از شرکت های ماهر در زمینه ترخیص کالا است.

جمع بندی

چنانچه به دنبال بهترین شرکت برای ترخیص کالا می گردید، با شرکت بازرگانی افشار راد طب آشنا شوید. این شرکت متخصص تعرفه های گمرکی بوده و بهترین ترخیص کاران گمرکی را در اختیار شما قرار می دهند. خدمات شرکت بازرگانی افشار راد طب به شرح زیر است. انجام کلیه امور گمرکی کالاها جهت ارسال به ایران، حمل کانتینری، ترخیص کالا، واردات کالا، صادرات کالا، اینکوترمز، حمل هوایی بار، بازرسی کالا در مبدا، خدمات بازرگانی و ثبت سفارش کالا. چنانچه برای امورات گمرکی نیاز به این نوع خدمات دارید، پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر به سایت شرکت بازرگانی افشار راد طبradcommercialgroup.com  مراجعه نمایید. این شرکت از سال 1389 تا کنون در زمینه امور صادرات و واردات کالا فعالت های بسیار درخشانی داشته است. این گروه برای جلب رضایت مشتری و رسیدن به اهداف خود، از تجارب کارشناسان مجرب و کارآزموده بهره مند می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |