پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 14562 15:11 1394/05/11
تعداد حذف شدگان از یارانه به 2میلیون نفر می رسد

تعداد حذف شدگان از یارانه به 2میلیون نفر می رسد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تعداد حذف شدگان از یارانه به 2میلیون نفر می رسد

تعداد حذف شدگان از یارانه به 2میلیون نفر می رسد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با حذف افراد شناسایی شده تا پایان ماه جاری تعداد افرادی که از دریافت یارانه حذف شده اند به 2میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار که در محل این وزارتخانه برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: متاسفانه فرهنگ اشتباهی از سوی برخی از مسئولان دولت قبل اعلام شد که پول یارانه متعلق به امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: این موضوع بشدت اشتباه است زیرا این پول مختص افرادی است که در جامعه از تمکن مالی کافی برخوردار نمی باشند.

وی با ذکر خاطره از یکی افرادی که از دریافت یارانه حذف شده بود، گفت: این فرد بازنشسته بود اما پیش از بازنشستگی معاون یکی از مدیران شرکت های خودروساز بود که در حال حاضر در فعالیت اقتصادی خصوصی چندین نفر را در استخدام خود دارد.

ربیعی گفت: وقتی شخص یادشده به من مراجعه کرد با بازگویی وضعیت مالی خود به او گفتم شما که توان مالی خوبی دارید بنابراین چرا از حذف یارانه دلخور هستید؟ پاسخ داد مگر تمکن مالی جرم است. به وی گفتم تمکن جرم نیست و ما قرار نیست که مجرمین را حذف کنیم. این پول به اقشار تهیدست جامعه تعلق دارد نه افرادی که توان اداره یک زندگی نسبتاٌ خوب را دارند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه دولت در راستای اجرای قانون برای حذف یارانه گام برمی دارد.

وزیر کار جامعه را به شکل یو(u)عنوان کرد و گفت: در راس دو قسمت افراد متمول و تهیدست و در قسمت های میانی طبقات متوسط جای دارند بنابراین حذف یارانه با وجود گستردگی طبقات میانی، باید با دقت بسیار زیادی صورت گیرد و ضروری است این منابع به سمت رفاه بخشی از جامعه که به انحا مختلف محروم می باشند، سوق یابد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید برنامه های بسیاری برای افراد نیازمند اجرایی کرده و در آینده باز هم اجرا می کند.

وی از جمله برنامه هایی که در دولت یازدهم با جهت گیری به سوی محرومان انجام شده را تخصیص سبد امنیت غذایی به خانواده های محروم و پوشش بیمه درمانی اقشار مختلف جامعه عنوان کرد.

وی تاکید کرد: منابع یارانه باید صرف امور بهداشت محرومان، صرف کودکان بازمانده از تحصیل، رفع سوء تغذیه خانوارهای کم درآمد و صرف روستاهای محروم کشور که در نقاط بسیار دور پراکنده اند، شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |