پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1602 14:41 1393/02/12
تصمیم فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را کاهش داد

تصمیم فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را کاهش داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تصمیم فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را کاهش داد

تصمیم فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را کاهش داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : به دنبال تصمیم روز گذشته فدرال رزرو آمریکا برای کاهش مجدد محرک پولی قیمت جهانی طلا با اندکی کاهش روبرو شد.
به گزارش رویترز، همان طور که انتظار می رفت فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود ۱۰ میلیارد دلار دیگر از محرک پولی را کاهش داد و ارزش این محرک پولی را به کمتر از ۴۵ میلیارد دلار رسانده است .
بر اساس این گزارش علاوه بر کاهش محرک پولی آمریکا اقدام صندوق های بزرگ سرمایه گذاری در کاهش ذخایر طلا نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی این فلز زرد داشته است.
قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه به کمتر از ۱۲۹۰ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با افت ۰٫۴ درصدی روبرو شد. اقدام فدرال رزرو در کاهش محرک پولی در شرایطی است که وزارت بازرگانی آمریکا روز گذشته اعلام کرد، رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال به پایین ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با کاهش ۴٫۱۹ تنی روبرو شده و ذخایر طلای این صندوق به کمتر از ۷۸۷ تن رسیده است.
تحلیل تکنیکال از روند تحولات قیمت طلا
تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی ۱۲۸۰دلار خواهد بود.
 در شرایطی که انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و تصمیم فدرال رزرو برای کاهش مجدد محرک پولی تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت طلا داشته تحلیلگران بر این باورند که قیمت ۱۲۸۰ دلاری برای هر اونس طلا بسیار تعیین کننده و حساس بوده و در صورت شکسته شدن این سطح در ساعات آینده قیمت طلا با افت شدیدی روبرو خواهد شد.
بر اساس این گزارش روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی نشان می دهد که این فلز زرد همچنان به دنبال خریداران بیشتری است ولی از سوی دیگر سرمایه گذاران و خریداران نیز منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.
به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی همچنان ۱۳۲۵ دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال افزایش قیمت به ۱۴۰۰ دلار بیشتر خواهد شد.
از سوی دیگر اگر سطح حمایتی ۱۲۸۰ دلاری شکسته شود قیمت طلا می تواند به کمتر از ۱۲۶۰ دلار نیز برسد و این بهترین فرصت برای خرید بیشتر خواهد بود.
جدیدترین پیش بینی مورگان استنلی از آینده بازار طلا
موسسه آمریکایی مورگان استنلی پیش بینی کرد، میانگین قیمت جهانی هر اونس طلا طی سه ماه دوم امسال به کمتر از ۱۲۵۰ دلار خواهد رسید.
به گزارش پایگاه اینترنتی ماینینگ، موسسه مورگان استنلی اعلام کرد، قیمت طلا در شرایط کنونی به بیش از ۱۳۰۰ دلار نخواهد رسید و میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه دوم امسال به کمتر از ۱۲۵۰ دلار می رسد.
قیمت هر اونس طلا در شش ماه دوم امسال نیز به کمتر از ۱۱۶۸ دلار خواهد رسید و این رقم در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز به کمتر از ۱۱۳۸ دلار می رسد.
بر اساس این گزارش موسسه مورگان استنلی افزود: رشد تقاضای چین موجب خواهد شد تا قیمت طلا بالاتر از ۱۲۰۰ دلار باقی بماند. قیمت طلا پس از کاهش شدید در سال ۲۰۱۳ میلادی از ابتدای امسال تاکنون ۸ درصد رشد داشته است.
موسسه گلدمن ساش نیز پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا ۱۲ ماه آینده به کمتر از ۱۱۵۰ دلار خواهد رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |