پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 110784 12:30 1399/06/12
تشکیل «پارلمان زنان» اقدامی ارزشمند و زیر بنایی در کیش است

تشکیل «پارلمان زنان» اقدامی ارزشمند و زیر بنایی در کیش است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تشکیل «پارلمان زنان» اقدامی ارزشمند و زیر بنایی در کیش است

تشکیل «پارلمان زنان» اقدامی ارزشمند و زیر بنایی در کیش است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی:

تشکیل «پارلمان زنان» اقدامی ارزشمند و زیر بنایی در کیش است.

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد  به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و هیئت همراه با حضور مدیرعامل، معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، شامگاه دیروز در آئین افتتاح مجموعه پارلمان زنان کیش، بر لزوم اهمیت جایگاه جامعه زنان کیش تاکید کرد و گفت: باید این اقدام مهم و ارزشمند اجتماعی به عنوان یک الگو در سطح کشور گسترش یابد.

در این مراسم عالمه خسروی رئیس اداره امور زنان کیش با بیان این که  پارلمان زنان کیش طبق دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و بر اساس جمعیت زنان این منطقه تشکیل شده است گفت: با بررسی و مطالعات جمعیت زنان و به تناسب سهمیه به ازای هر ۱۰۰ نفر از اعضای هر قشر سهمیه عضویت در پارلمان اختصاص یافته است.

خسروی اعضای این پارلمان را صنوف مختلف شامل زنان خانه دار، فعالان اجتماعی، آموزش و پرورش، دانشجویان و دیگر اقشار مختلف جامعه بر شمرد و اظهار داشت:  پارلمان زنان کیش در قالب ۵ کمیسیون" فرهنگی اجتماعی، گردشگری و اقتصادی، آموزش و پژوهش و توانمند سازی، حقوقی و سلامت و خانواده" فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: اعضای مجمع عمومی بر اساس تخصص در کمیسیون های پارلمان عضو هستند و این مجمع دارای یک هیئت رئیسه ۷ نفره، متشکل از رئیس، نائب رئیس، دبیر، سخنگو و سه نفر عضو هیئت رئیسه است.

رئیس اداره امور زنان کیش در خصوص شیوه نامه پارلمان زنان که در قالب نقشه راه و فعالیت پارلمان تدوین شده است تصریح کرد: این شیوه نامه پس از ارسال به تمام اقشار مختلف جامعه و نمایندگان و با جمع بندی نظرات و پیشنهادهای ارائه شده در نهایت به تصویب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رسیده است.

گفتنی است: پارلمان زنان کیش در قالب یک مجمع مشورتی، مطالبات زنان جامعه را بررسی و بومی سازی می کند و به نهادهای زیربط ارائه می شود.

افزایش حجم سرمایه گذاری عمرانی و زیر بنایی در جزیره کیش

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین شامگاه دیروز از کارخانه زمهریر و مبلمان سازی شرکت سام چوب کیش، مجتمع های مسکونی پرشین۲ و خانه، هتل پانوراما نیز بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: جزیره کیش و ارس میان دیگر مناطق آزاد کشور بیشترین رشد سرمایه گذاری در بخش های عمرانی، زیر بنایی و اقتصادی را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: جزیره کیش و ارس را به عنوان مناطق پیشرو در توسعه و پیشرفت پروژه های عمرانی با افزایش حجم سرمایه گذاری میان دیگر مناطق آزاد کشور بر شمرد و گفت: در آینده نزدیک مجموعه پروژه های مناطق آزاد توسط رییس جمهور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید که بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در آنها سرمایه گذاری شده است.

بانک در ادامه تصریح کرد: این پروژه ها مجموعه هایی از بخش های تولیدی، هتل، مخازن ذخایر نفت و فرآورده های نفتی، اسکله ها،پروژه نیروگاهی و طرح های کشاورزی هستند که بیستم شهریور توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری خواهد رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |