جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 8486 16:37 1393/10/10
تشکیل یک بانک جدید در بازار پول

تشکیل یک بانک جدید در بازار پول

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تشکیل یک بانک جدید در بازار پول

تشکیل یک بانک جدید در بازار پول

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گزارش ربیعی از وضعیت بازار کار

وزیر کار با اعلام اینکه از زمان آغاز به کار دولت تاکنون از ریزش ۲۴۰ هزار شغل جلوگیری شده است گفت: بانک توسعه شرکت های کوچک و متوسط تشکیل می شود.
علی ربیعی با تأکید بر اینکه بحث اصلی رئیس جمهور در کشور اشتغال و رونق اقتصادی است گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم با کسری ۵٫۶ درصدی از رشد اقتصادی روبرو بودیم و تلاش کردیم علاوه بر واقعی کردن آمار اشتغال با از بین بردن تحریم‌ها بتوانیم شرایطی را برای ایجاد اشتغال مهیا کنیم.
وی ادامه داد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در اشتغال باید سالیانه ۸۰۰ هزار تا یک میلیون شغل ایجاد کنیم. البته خروج از رکود نیازمند زمان است اما امروزه با رشد ۴ درصدی توانستیم بخشی از رکود را بهبود بخشیم.
ربیعی ادامه داد: اگر می‌گوییم تورم کاهش پیدا کرده به این معنی است که به طور مثال اگر ارزش پول ۴۰ درصد کاهش یافته بود، با کاهش تورم این ۴۰ درصد به ۲۰ درصد رسیده است، یعنی وضعیت اقتصادی مردم بهبود یافته است.
وی با تأکید براینکه بیش از ۹۰ درصد مشاغل در بنگاه‌های کوچک است اظهارداشت: بنگاه‌های کوچک به سرعت آسیب می‌بینند و در درازمدت آسیب‌شان ترمیم می‌شود. مهم ترین اقدامی که طی مدت گذشته توانستیم انجام دهیم جلوگیری از ریزش ۲۴۰ هزار شغل در واحدهای کوچک بود.
ربیعی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم به رشد ۲٫۵ درصدی دیگری دست یابیم تصریح کرد: دو نکته در برنامه‌ریزی‌های اشتغال در اصناف می‌تواند مدنظر قرار گیرد اولین مسئله وجود زیرساخت‌های لازم در اصناف است در حال حاضر زیرساخت‌ها برای ایجاد شغل در اصناف محیا است.
وزیر تعاون با اشاره به گفتمان "اشتغال بزرگ، بنگاه کوچک" گفت: اکنون این طرح را در راستای توسعه اشتغال در دستور کار داریم و پیش بینی می‌شود بتوانیم در آینده با همکاری اصناف با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و توسعه کارآفرینی بخشی از مشکلات بیکاری را حل کنیم.
وی با تأکید بر اینکه هر یک واحد رشد اقتصادی می‌تواند ایجاد بیش از ۱۰۰ هزار شغل را به دنبال داشته باشد گفت: اینکه در بازار اشتغال منتظر بحث عرضه و تقاضا باشیم و در ایجاد شغل مداخله نکنیم سیاست نادرستی است. باید با حمایت از کارآفرینان حفظ و ایجاد اشتغال در کنار آموزش‌های تخصصی و مهارتی بازار اشتغال را مدیریت کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |