پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 188488 09:08 1401/05/04
تسهیلات بانک مسکن به مشتریان خوش‌حساب

تسهیلات بانک مسکن به مشتریان خوش‌حساب

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تسهیلات بانک مسکن به مشتریان خوش‌حساب

تسهیلات بانک مسکن به مشتریان خوش‌حساب

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، مالک آزادیان، با اشاره به تدوین بسته سیاستی پیگیری وصول مطالبات بانک در سال جاری، اظهار داشت: با توجه به اینکه بانک مسکن همواره تلاش کرده تا به جای نگاه پسینی، نگاه پیشینی به پیشبرد امور داشته باشد؛ معتقدیم در راستای تکریم مشتریان، باید به جای برخورد قهری، تهمیدات تشویقی در نظر گرفت.

وی افزود: به همین منظور بانک مسکن برای دستیابی به اهداف کلان تعیین شده برای سال 1401 ، بسته سیاستی پیگیری وصول مطالبات سال جاری را مبتنی بر ایجاد انگیزه برای مشتریان تدوین کرده است.

عضو هیات عامل و سرپرست معاونت امور حقوقی و پیگیری وصول مطالبات، با بیان اینکه انضباط مالی یکی از سیاست‌های مهم بانک مسکن است، گفت: به همین منظور طرح ویژه کاهش مطالبات غیرجاری (طرح غدیر) برای اجرا تا پایان نیمه نخست سال، در هیات مدیره بانک مسکن به تصویب رسید.

آزادیان با تاکید بر پیش‌بینی مشوق‌های خوش‌حسابی مشتریان در این بسته سیاستی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی پرداخت به موقع اقساط و بازگشت منابع اعطایی بانک، قبل از سررسیدهای مقرر و همچنین پیشگیری از ایجاد مطالبات غیرجاری، مشوق‌هایی در قراردادهای تسهیلاتی اقساطی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به مشتریانی که تسهیلات خود را در تمام ماه‌های دوره مورد بررسی در بازه‌های زمانی شش ماهه، به موقع و پیش از سررسیدهای مقرر پرداخت کنند، به قید قرعه تسهیلات پرداخت خواهد شد.

عضو هیات عامل و سرپرست معاونت امور حقوقی و پیگیری وصول مطالبات، در خصوص جزئیات مشوق‌های در نظر گرفته شده نیز توضیح داد: طبق مصوبه هیات مدیره بانک، 200 فقره تسهیلات مرابحه عام هر یک به مبلغ یک میلیارد ریال، 300 فقره تسهیلات مرابحه عام هر یک به مبلغ 500 میلیون ریال و همچنین 100 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه هر یک به مبلغ 100 میلیون ریال برای مشتریان خوش‌حساب پیش‌بینی شده است.

آزادیان با بیان اینکه اولین مرحله قرعه‌کشی مشتریان خوش‌حساب در پایان شهریورماه 1401 برگزار می‌شود، درباره شرایط قرعه‌کشی گفت: تسهیلات گیرندگانی در این قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند که قرارداد تسهیلاتی آنها قبل از شروع دوره مورد بررسی منعقد شده باشد.

مالک آزادیان در خصوص ظرفیت‌ها و گشایش‌های ایجاد شده در طرح غدیر نیز به بخشی از مساعدت های اعطایی بانک که با توجه به شرایط اقتصادی اقشار جامعه مورد تصویب هیات مدیره بانک قرار گرفته است اشاره کرد. برای مثال مشتریان دارای مطالبات غیرجاری که نسبت به «تسویه نقدی کامل» و «دفعتاً واحده» کل بدهی و «فسخ قرارداد» در مدت اجرای طرح اقدام کنند، از بخشودگی جرایم بهره‌مند خواهند شد .

همچنین تقسیط وجه التزام قراردادهای مشارکت مدنی، تمدید همزمان با تعیین تکلیف مطالبات و تسهیل در ضوابط فروش اقساطی و نیز تقسیط مطالبات ناشی از عقود مشارکتی از دیگر ظرفیتهای طرح غدیر است.

همچنین با استفاده از بند دیگری از طرح غدیر نیز مشتریانی که فاقد مطالبات غیرجاری بوده و یا نسبت به واریز مطالبات غیرجاری خود اقدام کنند، می‌توانند بدون واریز درصدی از مانده بدهی نسبت به تغییرنام مدیون ( انتقال مانده بدهی به خریدار جدید ) اقدام کنند



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |