پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 159423 11:57 1400/08/05
ترمز تورم هنوززکشیده نشده است

ترمز تورم هنوززکشیده نشده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ترمز تورم هنوززکشیده نشده است

ترمز تورم هنوززکشیده نشده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، امروز نشست تخصصی پول، بانک و سیاست‌های پولی پیشنهادی به دولت سیزدهم از نگاه اقتصاد اسلامی با حضور جمعی از اساتید اقتصاد برگزار شد که در ابتدای این نشست، حسین صمصامی_یک کارشناس اقتصادی اظهار کرد: آنچه از دولت سیزدهم در زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت انتظار داشتیم، برآورده نشده و ناهماهنگی تیم اقتصادی به وضوح مشهود است که در حال حاضر یک تیم اقتصادی ناهماهنگ در اقتصاد می‌بینیم و حداقل انتظار داشتیم تا ترمز تورم را بکشد که این اتفاق نیفتاد.  

وی افزود: یکی از لازمه‌های اساسی کشیدن ترمز تورم، اصلاح سیاست‌های ارزی است که با وجود تیم اقتصادی ناهماهنگ در دولت این موضوع محقق نشد. حداقل‌ترین انتظار مردم از دولت سیزدهم، مهار تورم بود که شدنی است اما دو ماه گذشت و اتفاقی در سفره معیشتی مردم رخ نداد. البته که دو ماه وقت کمی است اما دولت می‌توانست در این مدت، اقدامات کوتاه‌مدتی انجام بدهد که از این موضوع غفلت کرد.

صمصامی با بیان اینکه چهل سال از انقلاب می‌گذرد و هنوز احکام و قواعد اسلامی در اقتصاد پیاده نشده است، گفت: همچنان به سیستم بانکی اعتراض وارد می‌شود که سیستمی ربوی است و ربا هنوز حذف نشده است. با وجود مطالعات زیادی که انجام شده اما هنوز نتوانستیم ساختار تولید، نظام بانکی و مالیاتی رو به اقتصاد اسلامی نزدیک کنیم.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: برای تحقق اقتصاد اسلامی در زمینه نظام‌سازی اقتصادی ضعف‌های اساسی وجود دارد که یکی از موارد مورد بحث در این راستا بانک است و به ساختار و ماهیت بانک به عنوان یک موسسه تجاری توجه نشده است و تا زمانی که به ماهیت بانک که با آن عجین شده، توجه نشود، نمی‌توان یه اقتصاد اسلامی دست پیدا کرد. در طرح‌های مجلس برای قانون بانک مرکزی به ماهیت بانک توجه نشده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |