پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 197252 12:35 1401/07/11
ترانزیت کالا از کشورهای غیردوست در روسیه ممنوع شد

ترانزیت کالا از کشورهای غیردوست در روسیه ممنوع شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ترانزیت کالا از کشورهای غیردوست در روسیه ممنوع شد

ترانزیت کالا از کشورهای غیردوست در روسیه ممنوع شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، روسیه حمل و نقل کالا از طریق جاده را برای شرکت‌هایی از کشورهایی که محدودیت‌های مشابهی را برای روسیه اعمال کرده‌اند ممنوع کرده است. این دستور توسط نخست وزیر میخائیل میشوستین امضا شد.

بر اساس این سند، شرکت‌های کشورهای اتحادیه اروپا، نروژ، اوکراین و بریتانیا دیگر نمی‌توانند کالاها را از طریق روسیه حمل کنند. در این سند آمده است که این ممنوعیت در پاسخ به محدودیت‌های اعمال شده توسط این کشورها برای کامیون‌داران روسی به عنوان بخشی از تحریم‌های مسکو در اوایل سال جاری است.

این فرمان از 10 اکتبر لازم‌الاجرا می‌شود و تا 31 دسامبر 2022 معتبر خواهد بود. این سند بیان می‌کند که این ممنوعیت برای حمل و نقل کالاهای دوجانبه و ترانزیتی و همچنین حمل و نقل محموله به یا از قلمرو کشور ثالث اعمال می‌شود.

تحویل کالا از طریق جاده از " کشورهای غیردوست" به گیرندگان نهایی در خاک روسیه همچنان انجام خواهد شد. برای این منظور، کالاهای کامیون‌های خارجی در مجتمع‌های پایانه گمرکی در مناطق مرزی در مناطق Pskov، کالینینگراد، لنینگراد و مورمانسک، مجدداً بارگیری می‌شوند.

این فرمان برخی کالاها از جمله انواع مواد غذایی، کالاهای تولیدی و برخی اقلام غیرخوراکی را معاف می‌کند. به عنوان مثال، این ممنوعیت در مورد گوشت، ماهی، شیر، برخی از انواع سبزیجات و شیرینی، کاکائو، برخی از محصولات غلات، الکل، تنباکو، کودها، محصولات دارویی، داروهای ضد بارداری، کاغذ و مقوا اعمال نخواهد شد. علاوه بر این، حیوانات و گیاهان زنده، ساعت‌ها، آلات موسیقی، راکتورهای هسته‌ای و تجهیزات ضبط ویدئو و صدا مشمول این ممنوعیت نمی‌شوند.

تحویل محموله به/از منطقه کالینینگراد روسیه نیز از محدودیت‌ها معاف خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |