جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3645 14:26 1393/04/30
تدبیر وزیر بهداشت برای درمان دولتی

تدبیر وزیر بهداشت برای درمان دولتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تدبیر وزیر بهداشت برای درمان دولتی

تدبیر وزیر بهداشت برای درمان دولتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


وزیر بهداشت فاصله گرفتن از بودجه عمومی را تنها راه چاره ارتقای خدمات مراکز بهداشتی - درمانی خواند و تاکید کرد که این موضوع به معنی خصوصی کردن بهداشت و درمان دولتی نیست.
دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، از برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت هیات امنایی شدن ۲۰ درصد از بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در برنامه داریم در صورتی که موفق شویم ۲۰ درصد از بیمارستان‌ها را در قالب هیات امنایی اداره کنیم به این ترتیب پولی که تاکنون دولت به این بیمارستان‌ها پرداخت کرده، همچنان ادامه خواهد داشت اما هیات‌های امنا موظفند بیمارستان‌ها را اداره کنند.

وی در این باره افزود: البته مشکلاتی هم در این مسیر وجود دارد و از جمله این مشکلات مقاومت در سیستم خودمان است؛ چرا که عادت کرده‌ایم همه چیز را از دولت بخواهیم و خودمان مسوولیت نپذیریم.
وزیر بهداشت تاکید کرد: اداره هیات امنایی بیمارستان‌ها بی‌تردید صرفه جویی در تعداد پرسنل را به دنبال خواهد داشت و بخشی از هزینه‌های غیرضرور نیز جلوگیری خواهد شد. با توجه به قوانینی که بر هیات‌های امنا مترتب است، این بیمارستان‌ها می‌توانند نسبت به جذب پرسنل اقدام کرده و کمبودهایشان را برطرف کنند، در بخش‌های مختلف توسعه داشته باشند، تجهیزات جدید خریداری کنند، مستقیما از بانک‌ها وام بگیرند و .... به این ترتیب اختیاری که در وزارتخانه وجود دارد به هیات‌های امنا تفویض می‌شود.
هاشمی گفت: اداره بیمارستان‌ها به روش هیات امنایی سبب می‌شود که بیمارستان‌ها چابک‌تر شده و خدمات لازم را ارایه دهند. البته این به معنی خصوصی کردن بیمارستان‌های دولتی نیست. خدمات با نرخ دولتی ادامه می‌یابد با این تفاوت که در هزینه‌ها و پرسنل صرفه جویی خواهیم داشت.
وزیر بهداشت افزود: به دنبال اداره بیمارستان‌ها به روش هیات امنایی، ارایه خدمات باید ارتقا یابد و رضایتمندی مردم و بیماران نیز باید افزایش یابد.
وی گفت: امیدواریم در اجرای این برنامه موفق شویم؛ چرا که تنها راه چاره برای ارتقای خدمات بهداشتی - درمانی در مراکز دولتی همین موضوع است. مراکز بهداشتی درمانی دولتی باید به تدریج از بودجه عمومی فاصله بگیرند. البته یکی از شرط‌های مهم آن هم واقعی شدن تعرفه‌هاست که قدم اول آن امسال در دولت برداشته شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |