چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 119298 10:33 1399/08/21
تخلیه ۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی در بندر امام (ره)

تخلیه ۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی در بندر امام (ره)

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تخلیه ۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی در بندر امام (ره)

تخلیه ۶۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی در بندر امام (ره)

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، حمید بدوی افزود: این نهاده‌های دامی به تدریج پس از انجام مراحل بهداشتی ، دامپزشکی ، استاندارد و اظهارنامه به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.

وی گفت: بخشی از نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور نیز توسط بخش خصوصی در بندر امام(ره) تخلیه شده که آن هم پس از تشریفات گمرکی و بهداشتی با ناوگان جاده‌ای به مناطق هدف کشور ارسال خواهد شد.

بدوی با اشاره به اینکه روند واردات نهاده‌های دامی طبق برنامه توسط شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی از طریق بندر امام (ره) وارد کشور می‌شود افزود: واردات نهاده‌های دامی و طیور به صورت روان ادامه دارد.

شرکت پشتیبانی امور دام متولی واردات نهاده های دامی و طیور شامل جو ، ذرت دانه‌ای ،کنجاله و سویا است. هفته‌های اخیر با ایجاد جو روانی در بازار و افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کمبود آن ، قیمت برخی کالاهای اساسی شامل مرغ و تخم مرغ ، گوشت قرمز و روغن روندی افزایشی به خود گرفت ولی در روزهای اخیر با بهبود توزیع نهاده‌های ، قیمت مرغ کشتار روز در اهواز اندکی کاهش یافته است. با این وجود قیمت مرغ کشتار روز در اهواز و سایر مناطق استان خوزستان بیشتر از نرخ مصوب اعلام شده از سوی وزارت جهادکشاررزی یعنی ۲۰۵هزار ریال عرضه می‌شود.

بنابر اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۲ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام پهلو گرفتند و ۹ میلیون و ۲۰۵ هزار تن انواع کالای اساسی از جمله گندم، ذرت، دانه روغنی، کنجاله، روغن خوراکی، برنج و شکر تخلیه شده شده است. پارسال حدود ۱۴.۵میلیون تن انواع کالاهای اساسی از طریق بندر امام (ره) و به صورت فله تخلیه و ترخیص شده است.

بندر امام (ره) واقع در خورموسی دومین بندرعملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است. حدود ۸۰درصد نهاده‌های دامی فله‌ای و غلات از طریق بندر امام (ره) وارد کشور می‌شود.

در سال جاری برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان ارشد سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر امام بر ترخیص سریع نهاده‌های و غلات از این بندر تاکید کردند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |