شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 2644 13:34 1393/03/30
تحلیل تکنیکال از روند تحولات آتی طلا

تحلیل تکنیکال از روند تحولات آتی طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تحلیل تکنیکال از روند تحولات آتی طلا

تحلیل تکنیکال از روند تحولات آتی طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر نشان می دهد که با شکسته شدن سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری سطح مقاومتی بعدی برای طلا ۱۳۲۵ دلار خواهد بود

به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، قیمت جهانی طلا روز گذشته با افزایش چشمگیر ۳٫۳ درصدی روبرو شد و با شکستن سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری تا بیش از ۱۳۲۰ دلار در هر اونس نیز پیش رفته است.
بر اساس این گزارش ادامه بحران داخلی عراق و تنش در روابط روسیه و غرب و همچنین تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای حفظ نرخ بهره در سطح کنونی تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا داشته است.
به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا نیز اکنون به ۱۳۰۰ دلار رسیده و در صورت کاهش قیمت طلا به زیر این سطح احتمال افت بیشتر قیمت وجود دارد.
از سوی دیگر اگر سطح مقاومتی ۱۳۲۵ دلاری شکسته شود قیمت جهانی طلا با رشد بیشتری روبرو خواهد شد.
کارشناسان بازار طلا به سرمایه گذاران توصیه می کنند که در شرایط کنونی اقدام به فروش ذخایر طلا نکنند و منتظر تحولات بیشتر بازار باشند.
 قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت
تحلیلگران موسسه سوشیل فایننس پیش بینی کردند، ادامه تنش های سیاسی در جهان به خصوص بحران عراق و تنش در روابط روسیه و اوکراین تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اینترنتی مانی کنترل، افزایش ۰٫۵ درصدی قیمت طلا در دو روز اخیر بار دیگر نشان می دهد که تنش های سیاسی بین المللی در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا دارد.
بر اساس این گزارش بحران داخلی عراق و نگرانی ها نسبت به افزایش تحریم های غرب ضد روسیه و توقف صادرات گاز طبیعی روسیه به اوکراین مهمترین عوامل تاثیرگذار بر رشد تقاضای طلا بوده است.
علاوه بر این پیش بینی فدرال رزرو آمریکا در خصوص رشد اقتصادی نه چندان قوی این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است. البته تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای کاهش ۱۰ میلیارد دلاری محرک پولی و افت تقاضای چین و هند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.
پیش بینی کارشناسان اقتصادی این است که در صورت تشدید تنش های سیاسی در عراق و اوکراین قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.
  فدرال رزرو آمریکا عامل اصلی افزایش مجدد قیمت طلا است
تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال تاکید کرد: اعلام سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه عامل اصلی افزایش چشمگیر و مجدد قیمت طلا در بازارهای جهانی به شمار می رود.
به گزارش سی ان بی سی، جورج گرو کارشناس برجسته موسسه آر بی سی کاپیتال تصریح کرد: تاکید فدرال رزرو آمریکا بر تثبیت نرخ تورم زیر ۲ درصد و ثابت نگه داشتن نرخ بهره تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت طلا در دو روز اخیر داشته است.
بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا روز گذشته با رشد ۳ درصدی روبرو شده که این میزان افزایش از سپتامبر گذشته بی سابقه بوده است.
جورج گرو افزود: زمانی که به اقدامات فدرال رزرو آمریکا نگاه می کنیم یعنی کاهش ۱۰ میلیارد دلار محرک پولی ، تاکید بر پایین نگه داشتن نرخ بهره و تثبیت نرخ تورم زیر ۲ درصد را می بینیم به این مساله پی می بریم که سیاست های پولی فدرال رزرو تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا داشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |