پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14084 14:38 1394/04/21
تحقیق و تفحص از دکل گمشده در مجلس رای نیاورد

تحقیق و تفحص از دکل گمشده در مجلس رای نیاورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تحقیق و تفحص از دکل گمشده در مجلس رای نیاورد

تحقیق و تفحص از دکل گمشده در مجلس رای نیاورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نماینده مجلس:

گروه امورزیربنایی

Infrastructures@jahaneghtesad.com

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دکل در قالب شرکت تاسیسات دریایی که دارای ابهامات فراوانی بود در بهمن ماه سال 90 به صورت یک تخلف محرز شد و با پیگیری های صورت گرفته، قرار شد که مدیریت وقت شرکت تاسیسات دریایی، گزارشی تکمیلی را به کمیسیون انرژی ارایه دهد که هرگز این گزارش ارایه نشد.

حسین دهدشتی در جمع خبرنگاران افزود: در سال 93 درخواست تحقیق و تفحص با امضای 16 نماینده به هیات رییسه کمیسیون انرژی ارایه شد اما نمایندگان با این استدلال که چون سازمان بازرسی برای رسیدگی به این تخلف ورود پیدا کرده است، به آن رای ندادند اما مجددا ما آن را پیگیری کردیم که به زودی در جلسه علنی مجلس اعلام وصول می شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: سازمان بازرسی یک سال است که وقت خود را بر روی این موضوع گذاشته و در این یک سال هم جلساتی با نمایندگان کمیسیون انرژی برگزار کرده و مسایلی را که مطرح کردیم رسیدگی کردند.

وی اضافه کرد: درخواست تحقیق و تفحص ما از پیگیری سرنوشت همین دکلی که امروز ما خبرهایش را می شنویم، شروع شد و طبق روال، اواخر آذرماه سال 93 در کمیسیون مطرح و نهایتا رای گیری شد که البته رای نیاورد.

دهدشتی ادامه داد: تخلف در شرکت تاسیسات دریایی بسیار گسترده است که یکی از آن ها تخلف در قراردادها است و دکل ها زیرمجموعه این قراردادها می شوند البته تخلفات دیگری نیز وجود دارد که می توان به تاسیس شرکت های سوری زیرمجموعه شرکت تاسیسات دریایی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: چون 51 درصد سهام شرکت تاسیسات دریایی متعلق به صندوق بازنشستگی و 48 درصد ان متعلق به بنیاد تعاون ناجا است، نمایندگان را برای تحقیق و تفحص از آن حساس کرده اند البته می توان گفت به طور کلی شرکت هایی که برآنها نظارتی نیست قطعا حیاط خلوت می باشد.

این نماینده مجلس گفت: تخلفات صورت گرفته در تاسیس شرکت های زیرمجموعه این شرکت چندین برابر گم شدن یک دکل است به شکلی که شرکت تاسیسات دریایی بر روی کاغذ حدود 600 تا 700 میلیارد تومان سرمایه دارد و در اواخر دولت دهم حدود 6 میلیارد دلار نیز قرارداد اجرای پروژه انعقاد کرده اما متاسفانه پیشرفت پروژه نسبت به پول گرفته شده نیست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |