جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 195996 08:21 1401/06/29
تحریم، کشورهای اروپایی را از نفت و گاز ایران محروم کرده است

تحریم، کشورهای اروپایی را از نفت و گاز ایران محروم کرده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تحریم، کشورهای اروپایی را از نفت و گاز ایران محروم کرده است

تحریم، کشورهای اروپایی را از نفت و گاز ایران محروم کرده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس (CBS) آمریکا گفت: وقتی ایران به تعهدهای خود عمل کرده است چرا تحریم شود؟ ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم کشوری نمی‌تواند برای حق برخورداری ایران از داشتن دانش و صنعت هسته‌ای محدودیت یا ممنوعیت ایجاد کند.

وی افزود: بارها هم جمهوری اسلامی اعلام کرده است که در دکترین دفاعی‌اش سلاح هسته‌ای وجود ندارد و آنچه مورد تأکید جمهوری اسلامی بوده و هست، بهره بردن از دانش هسته‌ای است که هم‌اکنون این دانش در ایران بومی شده است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: بارها به این نوع ادعاهای بی‌اساس پاسخ داده شده است. دوربین‌های آژانس در مراکز هسته‌ای فعال بوده و گفته شده آنچه تاکنون در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده همسو با استفاده صلح‌آمیز است. بارها اعلام کرده‌ایم با توجه به توانمندی در این حوزه، بهره‌مندی از صنعت هسته‌ای فقط در جهت مصارف صلح آمیز است. چرا نسبت به استفاده صلح آمیز از صنعت هسته‌ای محدودیت ایجاد می‌کنند.

رئیسی ادامه داد: امروز در حوزه‌های درمانی، کشاورزی، نفت، گاز و بسیاری از حوزه‌ها از صنعت هسته‌ای استفاده می‌شود و این استفاده صلح‌آمیز حق ملت ایران است. چرا ایران از این حق محروم شود؟

وی اظهار کرد: برخلاف آنچه آمریکایی‌ها فکر می‌کنند، تهدید علیه کشورهای مستقل تبدیل به متحد کردن کشورهای مستقل می‌شود تا این کشورها بتوانند با هم کار و تحریم آمریکایی‌ها را خنثی کنند. استفاده از تحریم علیه کشورها توسط آمریکایی‌ها جواب نمی‌دهد. همچنانی که حربه نظامی و تهدید نظامی جواب نداد.

رئیس‌جمهوری عنوان کرد: معلوم است که تحریم مشکلاتی را ایجاد می‌کند نه فقط برای ما برای خود آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هم مشکلاتی ایجاد کرده است. ما امروز یکی از کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت و گاز هستیم، تحریم آمریکایی باعث می‌شود نه خودشان نه اروپایی‌ها و نه کشورهای دیگر نتوانند از نفت و گاز ما استفاده کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |