جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3163 14:56 1393/04/18
تجزيه هم به ضرر عراق و هم به ضرر کردهاي اين کشور است

تجزيه هم به ضرر عراق و هم به ضرر کردهاي اين کشور است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تجزيه هم به ضرر عراق و هم به ضرر کردهاي اين کشور است

تجزيه هم به ضرر عراق و هم به ضرر کردهاي اين کشور است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينکه ملت ايران نشان داد ملتي "متدين و پايبند به ضوابط شرعي" است تأکيد کرد: دستگاه قضايي و نيروي انتظامي وظيفه دارد با هنجارشکني‌هايي که احساسات جامعه و مومنين و متدينين را جريحه دار مي‌کند بر اساس موازين قانوني برخورد کند.
به گزارش ايلنا،  رئيس دستگاه قضا حجاب و عفاف را يکي از مصاديق هنجارهاي قانوني و شرعي در کشور دانست و افزود: حجاب و عفاف بر اساس قوانين روشن و نصوص شرعي بايد رعايت شود؛ بر اين اساس اکيداً از مراجع قضايي و نيروي انتظامي مي‌خواهم که در اين باره بر اساس وظيفه قانوني و شرعي خود عمل کنند.
آيت الله آملي لاريجاني در ادامه تصريح کرد: دليل تأکيد بر مقابله با هنجارشکني‌ها به دليل برخي اظهارنظرهاي "غيردقيق" درباره "بهشت اجباري" نيست بلکه از باب حفظ حقوق ديگران است که بايد در دستور کار نهادها و سازمان‌هايي که در اين زمينه وظيفه دارند، قرار بگيرد. رئيس قوه قضاييه نقض هنجارهاي قانوني و شرعي را مصداق بارز زيرپاگذاشتن حقوق متدينان، مومنان و بلکه همه مردم دانست و تأکيد کرد که هر يک از دستگاه ها بايد رعايت حجاب و عفاف را از زيرمجموعه خود آغاز کنند.
آيت‌الله آملي لاريجاني با انتقاد از ديدگاه برخي مسئولان فرهنگي که مي‌گويند "ما درباره پوشش‌ها نگراني نداريم، بلکه از سقوط اخلاقي جامعه نگرانيم"، اين سخن را نادرست ارزيابي کرد و گفت: برخورد با هنجارشکني‌ها با نگراني براي اخلاقيات منافاتي ندارد؛ توصيه ما اين است که همه دستگاه ها به موازات فعاليت فرهنگي براي گسترش امور اخلاقي و تبيين امور ديني به وظايف قانوني خود در برخورد با هنجارشکني‌ها نيز عمل کنند.
رئيس دستگاه قضا افزود: از زبان مسئولان کشور نبايد اظهارنظرهايي شنيده شود که براي برخي اين تلقي را ايجاد کند که مسئولان جمهوري اسلامي به هنجارشکني‌هاتوجهي ندارند.
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنانش اوضاع کنوني خاورميانه را "پيچيده" توصيف کرد وافزود: برخورد رژيم صهيونيستي با مردم بي‌دفاع و بي گناه فلسطين، همچنين اتفاقات عراق، بحرين و سوريه وضع دشواري را براي مردم منطقه به وجود آورده است.
آيت‌الله آملي لاريجاني برخورد کشورهاي سلطه‌گر غربي با حوادث منطقه را " مزورانه " خواند و گفت: آمريکايي‌ها از يک سو ادعا مي‌کنند که با داعش مخالف هستند و از سوي ديگر مشاهده مي‌شود کشورهاي اذناب آمريکا حامي اصلي تروريست‌ها در منطقه به شمار مي‌روند و به آنها پول و سلاح مي‌رسانند و از آنان حمايت مي‌کنند.
رئيس دستگاه قضا با بيان اينکه مشخص است کشورهاي سلطه‌گر در عراق، بحرين، فلسطين و سوريه دنبال چه هستند، در تبيين اهداف آمريکا و کشورهاي اروپايي از بحران‌آفريني در عراق اظهار کرد: ناامن کردن يک کشور داراي غناي مالي و توانايي و فرهنگ غني، نخستين هدفي است که در عراق دنبال مي شود، زيرا اگر قدرت اين کشور توانمند به جهان اسلام اضافه شود نيروي عظيمي به وجود مي آيد.
آيت‌الله آملي لاريجاني ايجاد شکاف ميان مسلمانان را هدف ديگر کشورهاي سلطه گر از ناآرام کردن عراق دانست و افزود: رفتار خشن، غيرانساني و دور از منطق تروريست ها که با نام اسلام صورت مي‌گيرد، نوعي اسلام‌هراسي را در دنيا تبليغ مي‌کند.
ديدگاه + عکس اگه پر نشد
معضلي به نام محبوبيت خاتمي !
يقينا آن 10 نفر نماينده هم ميدانستند كه با تقاضاي ممنوع التصوير و ممنوع الشغل و ممنوع الگزارش كردن آقاي خاتمي مشكلاشان حل نميشود. آنها هم به يقين ميدانستند كه خاتمي بيش از 5 سال است كه در صداوسيما هم ممنوع التصوير هست و هم ممنوع الصدا. يقينا آن 10 نماينده هم ميدانستند كه خاتمي بعد از 22 خرداد 88 رسما ممنوع التصوير، ممنوع البيان، ممنوع الخبر و ممنوع الخروج گرديد. آنها هم همه اينها را ميدانستند و مي دانند. اما مشكلاشان اين است كه ميبينند علي رغم آنكه نه راديو صداي وي را پخش ميكند نه سالهاست كه در تلويزيون ظاهر شده نه سالهاست كه در مجالس عمومي سخنراني كرده، و نه هيچ حضور عمومي و رسانهاي ديگري نداشته، معذالك همين امروز اگر يك چهره اصولگرا خواسته باشد سخنراني كند، سازمانهاي دولتي مي بايستي با اتوبوس و مينيبوس براي وي جمعيت بياورند اما در مورد خاتمي مشكل براي مسئولان اين خواهد بود كه سيل جمعيت را چگونه كنترل كنند.
مشكل محبوبيت خاتمي است. خاتمي با آنكه نه حزب داشته، نه سازمان، نه تشكيلات و نه مسئولان اجازه حضور به وي در هيچ گرده همايي عمومي نميدهند، و اگر همين فردا انتخابات رياست جمهوري شود يقينا (سيد) بيش از 30 ميليون راي خواهد آورد. مشكل اصولگرايان آن است كه واقعا نميدانند با اين محبوبيت خاتمي چه بايستي بكنند. خاتمي نه سخنران حرفهاي است، نه به معناي واقعي كلمه رسانهاي است، نه مواضع خيلي تند و راديكال اتخاذ ميكند، نه شعارهاي پرطمطراق ميدهد، نه لزوما و تعمدا سخناني ميگويد كه جوانان، خانمها، تحصيل كردهها و اين تيتر اقشار سرمست شوند و نه هيچ كار و اقدام ديگري انجام ميدهد. معذالك و علي رغم انكه سالهاست اصولگرايان درب همه چيز را بر روي وي بستهاند، محبوبيتاش آنقدر زياد است كه تندروها خود را مجبور ميكنند تا به وزير دادگستري نامه سرگشاده بنويسند و باز هم تقاضا كنند كه خاتمي از نظر حضور در رسانه از اين هم بيشتر در حصار قرار بگيرد.
اي كاش به جاي همه اين تلاشها و تقلاها، اصولگرايان براي يك بار هم كه شده بود از خودشان اين سوال را ميكردند كه چرا اينقدر خاتمي محبوبيت دارد؟اگر اين سوال را از خودشان ميپرسيدند آنوقت متوجه ميشدند كه بخشي از كاريزماي خاتمي طبيعي است. خدا به او داده است. اما بخش ديگرش باز ميگردد به رفتارهاي اجتماعي خاتمي و درستتر گفته باشيم بيشتر به آنچه كه خاتمي نميكند يا نميگويد.از سال 76 كه مردم ايران با خاتمي آشنا شدهاند، هرگز نديدهاند و نشنيدهاند كه خاتمي براي كسي، ملتي، كشوري، گروهي يا جماعتي آرزوي مرگ و نيستي و نابودي بنمايد.هرگز نديدهاند كه خاتمي آدمها را نفرين كند. هرگز نديدهاند كه خاتمي نسبت به رقيب، نسبت به دشمن، توهين كند، يا او را تحقير نمايد. حتي در مقابل بدترين و كينهورزترين مخالفين و دشمنان سياسياش، خاتمي همواره عفت كلام، ادب، كرامت و حرمت انساني را نگه داشته است.
دوستان اصولگرا، چرا نميخواهيد متوجه شويد كه محبوبيت خاتمي به واسطه اين نيست كه فلان روزنامه يا مجله كه تيراژش به 5 يا حداكثر 10 هزار هم نميرسد، عكس او را پشت جلدش يا در صفحه اولش چاپ كرده. شما 4 سال تمام از 88 تا 92 جلوي همين راه هم گرفته بوديد، خوب چه شد؟ آيا از محبوبيت خاتمي كاسته شد؟ محبوبيت خاتمي ريشه در رفتار شما در مقابل رفتار او ميباشد. رفتار خاتمي از سر ملاطفت و از سر احترام به ديگران و گذشت و مهرباني است. شما هيچ حق و حقوقي براي مخالف و منتقدان قائل نيستيد چون خودتان را كامل ميدانيد. در حالي كه خاتمي خودش را كه كسي نميداند و خيلي اهميتي نميدهد كه حالا عدهاي از او انتقاد نمايند و بدش را بخواهند. نه دوستان، به جاي اينكه ميخواهيد به آب و آتش بزنيد كه خاتمي را بيشتر در فشار و منگنه قرار دهيد و انتقام حمايتش از روحاني را بگيريد، وقتي به خود آييد و ببينيد شما چگونه با مردم و ديگران رفتار ميكنيد و خاتمي چگونه؟



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |