چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 175632 10:28 1401/01/17
تجارت جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی 6 برابر افزایش یافت

تجارت جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی 6 برابر افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تجارت جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی 6 برابر افزایش یافت

تجارت جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی 6 برابر افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، نشستی بین روسای مشترک کمیسیون مشترک دولت جمهوری آذربایجان و دولت اسرائیل - میکائیل جباروف وزیر اقتصاد آذربایجان و یوئل رازووزوف وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی در 5 آوریل برگزار شد.

جباروف در این دیدار بر سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل و ادامه کار برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور با روابط عالی تاکید کرد .

وی افزود: کمیسیون مشترک بین دولت جمهوری آذربایجان و اسرائیل و همچنین اتاق بازرگانی و صنایع اسرائیل و آذربایجان بسترهای مهمی برای توسعه مشارکت اقتصادی بین کشورها هستند. 

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از اصلاحات انجام شده در این کشور، فضای مناسب تجاری و سرمایه گذاری خبر داد و دیدگاه‌های خود را در مورد چشم انداز همکاری‌های اقتصادی و تجاری به اشتراک گذاشت.

یوئل رازووزوف، وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی با اشاره به فرصت‌های گسترده برای تقویت مشارکت، خاطرنشان کرد که کشورش به روابط با آذربایجان اهمیت می‌دهد و شرکت‌های اسرائیلی علاقه‌مند به مشارکت در تعدادی از زمینه‌ها و همچنین پروژه‌های مربوط به احیای سرزمین های آزاد شده ما هستند.

در این دیدار وضعیت کنونی و مسیرهای توسعه روابط آذربایجان و اسرائیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الکس کاپلون رئیس اتاق بازرگانی و صنعت اسرائیل و آذربایجان نیز اقدامات انجام شده برای تقویت روابط بین بازرگانان و همچنین اقدامات پیش بینی شده را تشریح کرد.

وزیر اقتصاد آذربایجان در ادامه خاطرنشان شد که حجم مبادلات تجاری دو کشور که یکی از زمینه‌های اصلی مشارکت اقتصادی است، در سال 2021 تقریباً دو برابر و در ژانویه تا فوریه امسال 6 برابر شده است.

 در حال حاضر بیش از 90 شرکت اسرائیلی در بخش خدمات، صنعت، تجارت، کشاورزی و ساخت و ساز در آذربایجان فعالیت می‌کنند.

در چارچوب این دیدار، تفاهم نامه‌ای بین اداره مالیات دولتی زیر نظر وزارت اقتصاد و شرکت اسرائیلی Rayzone در مورد پروژه توسعه و مدیریت یک پلتفرم کلان داده و همچنین خدمات مشاوره‌ای بین سازمان مدیریت آب آذربایجان و OJSC به امضا رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |