سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 160370 12:38 1400/08/15
تجارت ایران و پاکستان به 5 میلیارد دلار  خواهد رسید

تجارت ایران و پاکستان به 5 میلیارد دلار خواهد رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تجارت ایران و پاکستان به 5 میلیارد دلار  خواهد رسید

تجارت ایران و پاکستان به 5 میلیارد دلار خواهد رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس فارس، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت امروز در نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان گفت: هر دو کشور اراده راسخ برای توسعه مبادلات تجاری دارند و تلاش داریم تا سطح مبادلات دو کشور را به ۵ میلیارد دلار برسد و لذا در این مساله توافق داریم تا تجارت بین دو کشور فقط محدود به مبادلات کالایی نباشد و به سرمایه‌گذاری شرکت های پاکستانی در ایران بیانجامد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تا سه ماه آینده موافقت نامه تجارت ازاذ بین ایران و پاکستان امضا خواهد شد، گفت: ما کاملا آمادگی داریم تا روابط اقتصادی بین دو کشور مانند روابط سیاسی دو کشور توسعه یابد.

فاطمی امین در ادامه با بیان اینکه روابط اقتصادی بین شرکت‌های خصوصی کشورها شکل می‌گیرد، گفت: ما تلاش داریم موانع را برای شرکت‌های پاکستانی که قصد سرمایه‌گذاری در ایران دارند را برطرف کنیم.

وی خطاب به مشاور نسخت‌وزیر پاکستان گفت:‌ قبلا در جلسه‌ای با شما تبادل نظر داشتم و شما موافقت کردید در ایران و پاکستان دو مرکز برای حل مشکلات تجاری ایجاد شود.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا تجارت بین دو کشور به سمت سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری‌های منطقه‌ای سوق یابد و آمادگی کامل داریم تا با کشور دوست و برادر پاکستان روابط اقتصادی برقرار کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |