جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 171927 11:02 1400/11/18
تجارت ایران و سوریه 50 درصد تقویت شد

تجارت ایران و سوریه 50 درصد تقویت شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تجارت ایران و سوریه 50 درصد تقویت شد

تجارت ایران و سوریه 50 درصد تقویت شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، علیرضا پیمان پاک در مورد آخرین وضعیت تجارت ایران و سوریه اظهار کرد: تجارت تهران و دمشق رشد قابل توجهی داشته و سیر صعودی دارد، می‌توان گفت میزان رشد تجارت دو کشور حدوداً ۵۰ درصد بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات تجاری با معاون اقتصادی رئیس جمهور ارمنستان تصریح کرد: اخیرا جلسه با معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ارمنستان داشتیم تا در دو ماه آینده وزیر صمت سفری به این کشور داشته باشند. برنامه‌هایی برای تشکیل کمیته تجاری با این کشور وجود دارد، همچنین کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان نیز به عهده وزارت صمت است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی در راستای برگزاری جلسات مختلف بین بنگاه‌ها و شرکت‌های ایرانی و ارمنستانی، تشکیل مراکز تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین تهران و ایروان به عنوان دروازه اوراسیا در نظر داریم. دولت ارمنستان هم در این مورد اعلام آمادگی کرده‌اند که همکاری‌هایی در حوزه خطوط مشترک، منطقه آزاد مغری و دیگر همکاری‌های مشترک داشته باشند. 

رییس سازمان توسعه تجارت در مورد برنامه جامع تجارت ژاپن با ایران که گفته می‌شود در سازمان تجارت خارجی ژاپن درحال تدوین است، بیان کرد: ژاپن جزو اولویت‌های ما نبوده است. ما پیش از این اولویت‌های خود در تجارت را اعلام کرده بودیم و برنامه‌ریز‌ی‌هایی در این جهت صورت گرفت. از جمله این اولویت‌ها کشورهای همسایه، چین، هند، روسیه و برخی کشورهای آفریقایی و آمریکایی به شمار می‌آیند. ولی جدا از این کشورها، اخیراً جلساتی با آلمان و بلژیک و چند کشور دیگر برگزار شده است. 

رییس سازمان توسعه تجارت با اعلام بی‌خبری نسبت به چنین برنامه‌ای در ‌توکیو، ادامه داد: هرچند اولویت‌های ما مشخص است ولی از هر فرصت تجاری که پیش بیاید استقبال می‌کنیم، ژاپن هم پیشنهاداتی مطرح کرده اما هنوز صحبت شفافی‌ نشده است. از همین روی ما خبری از برنامه جامع تجارت ژاپن با ایران نداریم، البته کشورها برنامه‌های جامعی در حوزه تجارت دارند اما در این مورد با ما صحبتی نشده است.

 به گزارش ایلنا، پیش از این بهرام شکوری، رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و ژاپن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا خبر از تدوین برنامه جامع تجارت با ایران در سازمان تجارت خارجی ژاپن (جیترو) داده بود. 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |