سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 109715 09:27 1399/06/03
تبدیل تهدید ها به فرصت و توسعه صادرات غیرنفتی

تبدیل تهدید ها به فرصت و توسعه صادرات غیرنفتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تبدیل تهدید ها به فرصت و توسعه صادرات غیرنفتی

تبدیل تهدید ها به فرصت و توسعه صادرات غیرنفتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، حمید زادبود در گرامیداشت هفته دولت طی پیامی با یاد و خاطره دولتمردان جمهوری اسلامی ایران به ویژه شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد؛ شهیدان به ویژه شهید رجایی و باهنر با نثار خون خود درخت پرثمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بارور کردند.

دولت جمهوری اسلامی ایران به رغم وجود شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و به تبع آن بروز مشکلات اقتصادی، گام‌های اثرگذاری در جهت توسعه همه‌جانبه نظام جمهوری اسلامی ایران برداشته است. تحریم‌های ناجوانمردانه که اقتصاد و معیشت مردم شریف ایران را هدف قرار داده، مسئولیت دولتمردان را دوچندان کرده است.

عمل به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای درون زایی و برون گرایی اقتصاد و تبدیل تهدید تحریم‌ها و محدودیت در صادرات نفت خام به فرصت جهش تولید و صادرات غیرنفتی مسئولیتی است که همکاران سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور با همدلی و همفکری با سایر دستگاه‌های تاثیرگذار بر تجارت خارجی به خوبی از عهده آن برآمده‌اند.

سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای همکاری با جامعه صادرکنندگان به عنوان پیشرانان اقتصادی در جهت تسهیل و تسریع صادرات غیرنفتی و اتکای اقتصاد کشور به منابع غیرنفتی در راستای منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی ارزشمند بوده و سازمان توسعه تجارت ایران، حرکت در این مسیر با برنامه‌ریزی افزایش صادرات به کشورهای همسایه و همچنین کشورهای حوزه اتحادیه اوراسیا را سرلوحه خود قرار داده است.

تشکیل میزهای کالایی و کشوری با برنامه مشخص، تشکیل منظم و بابرنامه کمیته کارشناسی شورایعالی صادرات غیرنفتی و اجرایی کردن مصوبات شورایعالی صادرات غیرنفتی، تشکیل کارگروه‌های پایش ‌رفتار تجاری، اقدام صادراتی، اقدام ارزی و کارگروه مشوق‌های صادراتی از جمله برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در سال جهش تولید بوده و امید است با همکاری سایر بخش‌ها از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون و سایر تشکل‌های صادراتی شاهد توسعه کمی و کیفی صادرات غیرنفتی باشیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |