شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 174132 13:16 1400/12/11
تبادلات تجاری ایران با ارمنستان توسعه می‌یابد

تبادلات تجاری ایران با ارمنستان توسعه می‌یابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تبادلات تجاری ایران با ارمنستان توسعه می‌یابد

تبادلات تجاری ایران با ارمنستان توسعه می‌یابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، به این منظور و طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران، هیات تجاری متشکل از شرکت‌هایی از حوزه‌های لوازم خانگی، پوشاک، دارو ، آبزیان و شیلات، صنایع غذایی، مبلمان، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات پزشکی وارد ایروان شدند.   

همچنین در همین راستا و به منظور معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ارمنستان، جلسه‌ای با حضور سفیر ایران، رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان و مدیر کل دفتر حوزه ریاست سازمان  تجارت ایران و تنی چند از همکاران سازمان و سفارتخانه در سفارت ج. ا. ایران در ایروان برگزار شد.   

در این جلسه سفیر ج.ا. ایران در ایروان، ظرفیت‌های بالقوه بازارهای ارمنستان، الزامات ورود به بازار و ساختار بازار این کشور را تشریح کرد و ادامه داد: فرصت عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حضور 9 میلیون ارمنی که در خارج از این کشور زندگی می‌کند، فرصت بسیار خوبی جهت ری اکسپورت کالاهای ایرانی به سایر کشورها پدید آورده است.  

عباس ظهوری افزود: تجار ما در ارمنستان با مسایل و مشکلاتی رو به رو هستند و امیدواریم این مشکلات با تلاش‌هایی که در دولت صورت می‌گیرد، به حداقل برسد.   رایزن بازرگانی ایران نیز در این جلسه گفت: در سال 2021 صادرات ایران به ارمنستان با رشد 38 درصدی به رقم 428 میلیون دلار رسید.  

اکبر گداری افزود: در سال گذشته کالاهای صادراتی ایران به ارمنستان شامل سوخت و مواد سوختی، مواد پتروشیمی، سیمان و مصالح ساختمانی بوده است که این ترکیب در حال حاضر در حال تغییر است و مواردی مانند کالاهای صنعتی، کشاورزی، ماشین‌آلات کشاورزی، موادی با ارزش افزوده بالا، کالاهای دانش‌بنیان مانند رنگ، آسانسور، خدمات فنی و مهندسی به سبد کالاهای صادراتی به این کشور افزوده شده است.   گداری اظهار امیدواری کرد به این ترتیب رشد صادرات افزایش پیدا کند و به رقم 700 میلیون دلار برسد   

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هیات تجاری پس از ورود به ارمنستان از مراکز فروشگاه‌های رنجیره‌ای این کشور بازدید خواهد کرد و جلسه‌ای نیز با رییس اتاق بازرگانی ارمنستان و تعدادی از تجار منتخب اتاق در محل اتاق بازرگانی ارمنستان برگزار خواهد شد که امیدواریم دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |