پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 125259 16:15 1399/09/29
تا 5 سال آینده چین بزرگترین پالایشگر نفت جهان خواهد شد

تا 5 سال آینده چین بزرگترین پالایشگر نفت جهان خواهد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تا 5 سال آینده چین بزرگترین پالایشگر نفت جهان خواهد شد

تا 5 سال آینده چین بزرگترین پالایشگر نفت جهان خواهد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، کی شیائومینگ، معاون مهندسی عمومی این شرکت همزمان با انتشار گزارش "توسعه صنعت انرژی و شیمیایی چین" موسسه تحقیقات اقتصادی و توسعه سینوپک اظهار کرد: ظرفیت پالایش نفت چین در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۸۰ میلیون تن در سال بود و در سال ۲۰۲۱ به ۹۰۵ میلیون تن در سال رشد می کند.

حدود ۲۵۰ میلیون تن در سال ظرفیت پالایش جدید در پنج سال آینده در سراسر جهان افزوده می شود و ظرفیت پالایش جدید چین ۴۰ تا ۵۰ درصد از رشد مذکور را تشکیل می دهد. ظرفیت جدید پالایش در چهار استان لیااونینگ در شمال شرقی، شاندونگ و ژیجیانگ در شرق وگوانگ دانگ در جنوب چین متمرکز خواهد بود.

انتظار می رود تقاضا برای فرآورده های نفتی چین در سال ۲۰۲۵ به پیک ۳۶۵ میلیون تن در سال برسد که زودتر از برآورد قبلی است که سال ۲۰۲۹ را به عنوان زمان پیک تقاضا پیش بینی کرده بود زیرا سیاستهای کنترل آلودگی باعث کاهش مصرف سوختهای فسیلی می شود.

تقاضا برای خودروهای انرژی جدید در سال ۲۰۲۵ حدود ۲۰ درصد از خرید خودروهای جدید را تشکیل می دهد که بالاتر از چهار درصد در سال ۲۰۲۰ خواهد بود و جایگزین ۱۹ میلیون تن مصرف سوخت حمل و نقل می شود. پیش بینی می شود تقاضا برای بنزین در سال ۲۰۲۵ به پیک ۱۵۶ میلیون تن در سال برسد که زودتر از پیش بینی قبلی از پیک ۱۷۶ میلیون تن تقاضا در حدود سال ۲۰۲۸ است.

انتظار می رود چین حدود ۷۰ میلیون تن در سال مازاد فرآورده های نفتی را در سال ۲۰۲۵ صادر کند. طبق آمار اداره کل گمرک چین، صادرات فرآورده های نفتی چین شامل بنزین، گازوئیل و سوخت جت در سال ۲۰۱۹ به ۵۵.۳۷ میلیون تن رسید و انتظار می رود امسال به دلیل تقاضای ضعیف خارجی ناشی از شیوع ویروس کرونا به پایین ۵۰ میلیون تن کاهش پیدا کند. به گفته کی، چین باید در خارج از منطقه آسیا اقیانوسیه بازارهایی برای مازاد فرآورده های نفتی رو به رشد خود پیدا کند.

انتظار می رود مصرف فرآورده های نفتی چین در سال ۲۰۲۱ به میزان دو درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد کند اما تقاضا برای سوخت جت همچنان نمی تواند به سطح سال ۲۰۱۹ بهبود پیدا کند. بر اساس گزارش پلاتس، سینوپک با ظرفیت پالایش حدود ۶.۱۴ میلیون بشکه در روز، بزرگترین پالایشگر نفت جهان از نظر ظرفیت تولید است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |