جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 127164 15:31 1399/10/10
تا کنون 2.8 میلیون تن کالای اساسی ترخیص شد

تا کنون 2.8 میلیون تن کالای اساسی ترخیص شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تا کنون 2.8 میلیون تن کالای اساسی ترخیص شد

تا کنون 2.8 میلیون تن کالای اساسی ترخیص شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، ابوالفضل اکبرپور در مورد آخرین وضعیت ترخیص کالا از گمرکات استان هرمزگان اظهار داشت: در سال جاری با توجه به کمبود منابع ارزی و شیوع کرونا مشکلاتی در زمینه ترخیص کالاها به وجود آمد که منجر به افزایش رسوب کالا در گمرکات شد.

وی افزود: در نیمه نخست سال جاری مصوباتی برای ترخیص کالا از سوی دولت و ستاد تنظیم بازار وجود داشت تا بتوان در امر ترخیص کالاهای ضروری و اساسی و بنگاه‌های اقتصادی تسهیل ایجاد کرد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان اینکه طبق جزئیات این مصوبات، امکان ترخیص 90 درصد کالاهای اساسی و تولیدی بدون دریافت کد رهگیری بانکی و همچنین واردات بدون انتقال ارز فراهم شد، عنوان کرد: مصوبات اتخاذ شده اثر مثبتی روی واردات کالای اساسی داشت.

براین اساس جمع کالاهای اساسی ترخیص شده از گمرکات استان هرمزگان از تاریخ 99.1.1 تا 99.10.6 بیش از دو میلیون و هشتصد هزار تن بوده است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس افزود: مجموع کالاهای اساسی و غیر اساسی ترخیص شده از گمرکات استان هرمزگان از تاریخ 99.1.1 لغایت 99.10.6 بیش از 5 میلیون و هفتصد هزار تن گزارش شد.

وی در مورد میزان ترخیص کالا از زمان مصوبه هیات وزیران گفت:‌ از تاریخ مصوبه یعنی 99.8.18 تا 99.10.6 مجموع کالاهای اساسی ترخیص شده بیش از 514 هزار تن و مجموع کالاهای اساسی و غیراساسی ترخیص شده بیش از یک میلیون و دویست هزار تن بوده است.

اکبرپور تاکید کرد: موجود کالاهای اساسی و تولیدی در بنادر و گمرکات استان مناسب است که به تدریج در حال ترخیص هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |