شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 152354 14:51 1400/06/09
تا کنون از 2100 واحد صنعتی بهره برداری شده است

تا کنون از 2100 واحد صنعتی بهره برداری شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تا کنون از 2100 واحد صنعتی بهره برداری شده است

تا کنون از 2100 واحد صنعتی بهره برداری شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، مهدی صادقی‌نیارکی با اشاره به رشد ۱۳درصدی صدور پروانه‌های بهره‌برداری و رشد ۱۲ درصدی صدور جوازهای تاسیس در چهار ماه ابتدایی ا مسال، خاطرنشان‌کرد: در این بازه زمانی بیش از ۱۲هزار فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی اشتغال‌زایی ۲۹۹هزار نفری صادر شده است.

وی، روند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید را افزایشی برشمرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای به بهره‌برداری رسیده با رشد ۱۷۴ درصدی به ۸۵۸ میلیارد تومان رسیده است.

صادقی‌ نیارکی در ادامه روند تولید محصولات منتخب صنعتی را مثبت ارزیابی کرد و ادامه‌داد: با توجه به اتخاذ سیاست‌های حمایتی نظیر تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت، روند تولید محصولات منتخب صنعتی از رشد مناسبی برخوردار بوده و در چهار ماه سال جاری از بین ۲۴ محصول منتخب صنعتی شاهد افزایش تولید ۱۳محصول صنعتی بودیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، رشد ۴۵ درصدی روغن‌های ساخته شده نباتی، ۳۶درصدی ماشین لباس‌شویی و ۳۱ درصدی کمباین را در صدر روند صعودی محصولات منتخب عنوان و ابراز امیدواری کرد: با تسهیل فرآیند تولید و رفع موانع پیش‌رو شاهد تداوم رشد محصولات منتخب صنعتی در نیمه ابتدایی سال باشیم.

واکاوی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از ثبت رشد تولید ۲۰ محصول منتخب صنعتی و معدنی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه است. موضوعی که از نظر صاحبنظران به معنای افزایش علاقه جامعه به سرمایه‌گذاری و صیانت از ظرفیت‌های تولید است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |