پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 194124 09:54 1401/06/14
تا پایان شهریور درباره قیمت تخم مرغ تصمیم گیری می شود

تا پایان شهریور درباره قیمت تخم مرغ تصمیم گیری می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تا پایان شهریور درباره قیمت تخم مرغ تصمیم گیری می شود

تا پایان شهریور درباره قیمت تخم مرغ تصمیم گیری می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کاهش شدید قیمت تخم مرغ درب مرغداری‌ها گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۳۴ هزار تومان است در حالی که دولت قیمت آن را ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده بود.

وی با اشاره به ۶ برابر شدن قیمت نهاده‌های تولید اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان است و به همین جهت تولید کنندگان در زیان بسیار شدید هستند.

نبی پور با بیان اینکه ۳۱ شهریورماه قرار است در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس جمهور، قیمت این کالا بررسی و تعدیل شود، تصریح کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه داشتیم، تأکید کردیم که در صورت ادامه روند فعلی تولید کنندگان گله‌های مرغ را حذف خواهند کرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره اینکه اگر قیمت هر کیلو تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان و قیمت هر شانه آن بیش از ۱۰۰ هزار تومان باشد، توان خرید مردم به شدت افت می‌کند، تأکید کرد: ما نیز به این مسئله آگاهیم اما مرغداران نیز چاره‌ای ندارند و بیش از این نمی‌توانند زیان را تحمل کنند و ادامه روند فعلی منجر به نابودی تولید خواهد شد.

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: دولت باید چاره‌ای برای این مسئله بیندیشد به طوری که مصرف کننده قدرت خرید داشته باشد و تولید کننده نیز در زیان قرار نگیرد.

نبی پور در بخش دیگری از سخنان خود درباره دلایل افزایش قیمت مرغ توضیح داد: احتمالاً به دلیل کاهش جوجه ریزی این اتفاق افتاده اما در حوزه مرغ تخمگذار امکان ناگهانی کاهش جوجه ریزی وجود ندارد. چرا که مرغ گوشتی حداکثر ۴۵ روز در مرغداری می‌ماند اما این زمان برای مرغ تخم گذار ۲۴ ماه است.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ نیز گفت: صادرات کمابیش به عراق و افغانستان انجام می‌شود ضمن اینکه مقداری نیز به پاکستان تخم مرغ صادر کردیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |