شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 137647 14:32 1400/01/24
تا پایان سال 290 پروژه صنعت آب و برق افتتاح می شود

تا پایان سال 290 پروژه صنعت آب و برق افتتاح می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تا پایان سال 290 پروژه صنعت آب و برق افتتاح می شود

تا پایان سال 290 پروژه صنعت آب و برق افتتاح می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «رضا اردکانیان » در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی ۶ پروژه بزرگ آب و برق در سه استان کشور، افزود: برای به ثمر رسیدن این ۲۹۰ طرح بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

وی ادامه‌داد: بخشی از این طرح‌ها تا پایان دولت تدبیر و امید و به صورت هفتگی در قالب پویش هر هفته #الف ب-ایران به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو گفت: بهره‌برداری از بیش از ۱۷۳ طرح با سرمایه گذاری بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان، تا پایان دولت تدبیر و امید انجام خواهد شد.

اردکانیان، بهره‌برداری از پنج سد ملی که از اعتبارات ملی برخودار شده‌اند را از جمله طرح‌هایی برشمرد که تا پایان دولت تدبیر و امید افتتاح خواهند شد.

به گفته وی، بهره‌برداری از سه شبکه آبیاری و زهکشی با وسعت بیش از ۱۰ هزار هکتار، افتتاح ۱۳ تصفیه‌خانه آب و ۱۹ تصفیه‌خانه فاضلاب، ۱۰ واحد نیروگاه برق حرارتی، ۲۵ واحد نیروگاه مقیاس‌کوچک و ۲۱ نیروگاه تجدیدپذیر از جمله دیگر طرح‌هایی است که به بهره‌برداری خواهند رسید.

وزیر نیرو ادامه‌داد: برق رسانی به ۲۰۶ روستا در سطح کشور، بهره‌برداری از ۳۶ طرح پست و خطوط انتقال برق و نیز آب‌رسانی به بیش از ۴۰۰ روستا با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از دیگر طرح‌هایی است که بهره برداری از آنها در دولت دوازدهم اتفاق می‌افتد.

اردکانیان افزود: برنامه پویش #هر هفته الف- ب- ایران براساس زمانبندی‌های انجام شده هر هفته اجرایی خواهد شد و براین اساس هفته گذشته و امروز در مجموع ۹ طرح بزرگ صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری سه‌هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: پارسال و در قالب اجرای پویش #هر هفته الف-ب- ایران مقرر بود ۲۵۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد، اما با بررسی‌های انجام شده تا پایان اسفند ماه پارسال از ۳۰۷ پروژه بزرگ صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۱ هزار میلیارد تومان پرده‌برداری شد.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد: امسال نیز روند بهره‌برداری از طرح‌ها با کیفیت بهتر تداوم داشته باشد.

آمادگی برای روبه‌رو شدن با تابستان امسال و برگزاری انتخابات

وی گفت: آمادگی لازم برای روبه‌رو شدن با تابستانی که به نظر می‌آید با افت بارش‌ها همراه شده وجود دارد، البته در این میان نیازمند همکاری هرچه بیشتر مردم برای پشت سرگذاشتن تابستان با کم‌ترین مشکل هستیم.

اردکانیان با تاکید بر اینکه تدارک‌های لازم در این زمینه دیده شده، ادام‌ داد: جلب همکاری مردم توسط اصحاب رسانه می‌تواند شرایط را برای پشت سر گذاشتن تابستانی آرام مهیا کند.

وزیر نیرو همچنین از آمادگی برای برگزاری بدون مشکل انتخابات پیش‌رو خبرداد و گفت: تامین برق و آب با جدیت انجام شده تا مردم در آرامش در انتخابات مشارکت کنند.

استفاده حداکثری از ظرفیت بودجه ۱۴۰۰

وی از برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت بودجه ۱۴۰۰ برای صنعت آب و برق خبر داد و خاطرنشان‌کرد: ظرفیت بسیار خوبی در بودجه و احکامی که برای این صنعت در نظر گرفته شده که رونق خوبی در این صنعت ایجاد خواهد کرد.

ورود ایران به شرایط حدی آب و هوایی

اردکانیان، شرایط بارش‌های سال آبی جاری را نامناسب توصیف کرد و گفت: البته تلاش می‌شود با استفاده درست از منابع موجود بتوان این شرایط کم بارشی را پشت سرگذاشت.

وی، همکاری مردم و سایر دست اندرکاران را در اجرای طرح‌های آب و برق بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: هر موفقیتی که در این زمینه حاصل شده نتیجه همراهی خوب مردم بوده است.

وزیر نیرو ادامه‌داد: از نظر شرایط تغییر اقلیم، کشورمان وارد دوران حدی آب و هوایی شده است، یعنی دیگر نمی‌توان گفت فقط با خشکسالی بلندمدت یا ترسالی روبه‌رو خواهیم بود.

وی ادامه‌داد: شرایط به‌گونه‌ای خواهد بود که با خشکسالی مفرط یا ترسالی مفرط به صورت متوالی روبه‌رو خواهیم بود که ترسالی‌ها با سیلاب‌های سهمگین همراه خواهد بود.

اردکانیان بر فراهم کردن امکانات لازم برای مواجهه با شرایط حدی تاکید کرد و گفت: امکان دارد بهار سال آینده شاهد سیلاب‌های سهمگین باشیم، بنابراین لازم است از هم اکنون برای ساخت مخازن سدها و نیز لایروبی رودخانه‌ها برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایرنا، در آغازین ماه سال ۱۴۰۰ خورشیدی و در دومین هفته مرحله سوم پویش #هرهفته الف_ب-ایران، امروز ۶ پروژه صنعت آب و برق به ارزش ۵۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران افتتاح شد.

از ۶ پروژه افتتاحی در این سه استان، سه پروژه برای خوزستان، ۲ پروژه سهم استان سیستان و بلوچستان و یک پروژه نیز در استان مازندران به‌صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

سه پروژه آماده افتتاح صنعت برق در استان خوزستان شامل «فاز نخست پست ۱۳۲.۳۳ کیلوولت سردشت و خط ارتباطی آن»، «پست ۱۳۲ کیلوولت GIS بیدبلند و خطوط ارتباطی آن» و «پست ۱۳۲ کیلوولت پاک چوب و خط ارتباطی آن» است که در شهرستان‌های دزفول، ماهشهر و شوش با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش قدرت مانور و ایجاد رضایت عمومی افتتاح  شد.

 پروژه‌های «فاز چهارم آب شیرین‌کن زاهدان» و «آب‌رسانی به ۲۰ روستا» برای تامین آب پایدار و سالم پنج هزار و ۱۸ نفر جمعیت تحت پوشش در ۲ شهرستان تفتان و زاهدان، ۲ پروژه در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

«سد لاستیکی لاریم» با حجم مخزن یک میلیون مترمکعب و ۴۰ هکتار وسعت دریاچه، تنها پروژه افتتاحی در استان مازندران است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |