جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 134061 16:27 1399/12/02
تا پایان دولت ظرفیت نیروگاه‌های برق به ۸۷ هزار مگاوات می‌رسد

تا پایان دولت ظرفیت نیروگاه‌های برق به ۸۷ هزار مگاوات می‌رسد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تا پایان دولت ظرفیت نیروگاه‌های برق به ۸۷ هزار مگاوات می‌رسد

تا پایان دولت ظرفیت نیروگاه‌های برق به ۸۷ هزار مگاوات می‌رسد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، همایون حایری روز شنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری دیسپاچینگ (مرکز کنترل عملیات) شمال استان اصفهان در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ایران از نظر ظرفیت نیروگاهی رتبه دوازدهم و سیزدهم را در جهان دارد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو برای راه‌اندازی نیروگاه‌ها بر پایه برنامه‌ چشم‌انداز پیش رو نزدیک ۲۰ هزار میلیارد تومان در حال هزینه‌کردن است.

به گفته وی، برق نیروگاه ۱۰ مگاواتی کاشان نیز که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد، تابستان سال آینده بهره‌برداری می‌شود. معاون وزیر نیرو ظرفیت نیروگاه‌های نصب شده در کشور را مجموعه‌ای از نیروگاه‌های مختلف شامل انواع واحدهای بخاری، گازی، آبی، تلمبه ذخیره‌ای (پمپاژی)، اتمی، انرژی‌های تجدیدپذیر و سیکل ترکیبی برشمرد و اظهار داشت: افزون بر یک‌هزار مجوز رمز ارز در کشور صادر شده که اکنون ۳۱۰ مگاوات مجوز فعال است.

حائری درباره تاثیر رمز ارزها بر خاموشی‌ها و فعالیت مجاز و غیرمجاز آنها گفت: رمز ارزهای غیرمجاز که مقدارشان کم است، از سوی کارکنان برق کشور در حال شناسایی هستند که این تعداد نیز گرفتن مجوز لازم برای ادامه فعالیت مجاز را دنبال می‌کنند. وی با یادآوری اجرای مطلوب طرح امید خاطر نشان کرد: این طرح به خوبی کار خود را در راستای حمایت از مشترکان کم‌مصرف شروع کرده و تاکنون عملکرد مطلوبی داشته‌ است که نتیجه این عملکرد تا پایان ماه اعلام می‌شود.

معاون وزیر نیرو با تمجید از همکاری استارت‌آپ‌ها در تابستان امسال که به صرفه‌جویی نزدیک به ۴۵۰ مگاواتی برق انجامید، افزود: برای تابستان آینده نیز موضوع‌های مدیریت مصرف با نگاه ویژه‌ روی استارت‌آپ‌ها و کسب و کار برای این گروه انجام خواهد شد. وی ادامه داد: همه امور صنعت برق با ارایه خدمات‌رسانی مستمر به مردم به‌روزرسانی شده و این مهم همواره ادامه خواهد داشت. حائری همچنین افتتاح مرکز دیسپاچینگ در منطقه شمال استان اصفهان در کاشان را نمونه این به‌روزرسانی عنوان و اضافه کرد: با راه‌اندازی این مرکز عملیات خدمات غیرحضوری و تسهیلات خوبی به مردم ارایه می‌شود.

وی ویژگی نوآوری را نیز افزون بر خدمات مستمر صنعت برق جزو ذات این صنعت برشمرد و اضافه کرد: امروز افتتاح‌های منطقه کاشان نتیجه اقدام‌های بسیار خوب همکاران توزیع برق این شهرستان است. ساخت نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی در بخش برزک کاشان روز شنبه با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ۶ و نیم میلیون دلاری بخش خصوصی آغاز شد. همچنین دیسپاچینگ (مرکز کنترل عملیات) شمال استان اصفهان که حادثه و اتفاق‌های برق شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را کنترل می‌کند به بهره‌برداری ‌رسید. شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |