پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 132751 17:10 1399/11/21
تا سال 2040 مصرف انرژی هند 2 برابر خواهد شد

تا سال 2040 مصرف انرژی هند 2 برابر خواهد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تا سال 2040 مصرف انرژی هند 2 برابر خواهد شد

تا سال 2040 مصرف انرژی هند 2 برابر خواهد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، در گزارش ۲۰۲۱ دورنمای انرژی هند که از سوی آژانس بین المللی انرژی منتشر شد، پیش بینی شد با توسعه تولید ناخالص داخلی هند به ۸.۶ تریلیون دلار تا سال ۲۰۴۰ تحت سناریوی سیاست ملی فعلی این کشور، مصرف انرژی هند تقریبا دو برابر خواهد شد.

نیازهای انرژی رو به رشد هند، وابستگی این کشور به واردات سوخت فسیلی را افزایش می دهد زیرا تولید داخلی نفت و گاز با وجود سیاستهای دولتی برای توسعه اکتشاف و تولید نفت و انرژی تجدیدپذیر، سالها راکد بوده است. انتظار می رود تقاضای هند برای نفت از حدود پنج میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹، به ۸.۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۴۰ رشد کند و ظرفیت پالایش این کشور تا سال ۲۰۳۰ به ۶.۴ میلیون بشکه در روز و تا سال ۲۰۴۰ به ۷.۷ میلیون بشکه در روز در مقایسه با پنج میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹، صعود کند.

هند که دومین واردکننده بزرگ نفت در جهان پس از چین است، در حال حاضر حدود ۷۶ درصد از نیازهای نفتی خود را وارد می کند. انتظار می رود وابستگی هند به نفت خارجی تا سال ۲۰۳۰ به ۹۰ درصد و تا سال ۲۰۴۰ به ۹۲ درصد افزایش پیدا کند. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد رشد تقاضا برای نفت هزینه واردات نفت هند را تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ دو برابر کرده و به حدود ۱۸۱ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۴۰ سه برابر کرده و به ۲۵۵ میلیارد دلار افزایش می دهد.

هند که چهارمین واردکننده بزرگ LNG در جهان است و حدود نیمی از گاز طبیعی مورد نیازش را با نفتکش وارد می کند، میلیاردها دلار برای ساخت زیرساخت ضروری برای افزایش استفاده از این سوخت پاکتر هزینه می کند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، واردات LNG هند تا سال ۲۰۳۰ به ۷۶ میلیارد متر مکعب معادل ۵۸ درصد از کل مصرف گاز این کشور رشد می کند و تا سال ۲۰۴۰ چهار برابر شده و به ۱۲۴ میلیارد متر مکعب معادل ۶۱ درصد از مجموع تقاضا برای گاز می رسد. انتهای پیام



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |