پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 111706 12:04 1399/06/18
تاکید وزیر نیرو بر رفع مشکلات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گروه تعاونی پیشگامان

تاکید وزیر نیرو بر رفع مشکلات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گروه تعاونی پیشگامان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تاکید وزیر نیرو بر رفع مشکلات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گروه تعاونی پیشگامان

تاکید وزیر نیرو بر رفع مشکلات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گروه تعاونی پیشگامان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، چهاردهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور "رضا اردکانیان" وزیر نیرو و وزیر معین اقتصاد مقاومتی استان، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و دیگر مسئولان استان در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد و "محمدرضا رضایی نژاد" مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان در این نشست پیشرفت فیزیکی پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی این گروه تعاونی را در سال جاری تشریح کرد.

وزیر نیرو در این نشست با خوب توصیف کردن پروژه‌های گروه تعاونی پیشگامان در حوزه اقتصاد مقاومتی بر رفع مشکلات این پروژه ها و طرح ها تاکید کرد.

تعاونی راه مدیریت پول خرد مردم در شرایط کنونی

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان در این جلسه ضمن تبریک هفته تعاون به تشریح پیشرفت فیزیکی پروژه های اقتصاد مقاومتی این گروه تعاونی در سال جاری پرداخت و گفت:‌ توجه به اقتصاد تعاونی راه مدیریت پول خرد مردم در شرایط کنونی کشور است.

رضایی نژاد‌ به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران وزارت نفت اشاره کرد و ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار فرمودند: "همه باید احساس کنند که بار سازندگی کشور بر دوش آنهاست ‌و ما خودمان باید کشور را بسازیم"، که این تفکر از قدیم الایام در یزدی‌ها وجود داشته است و در قالب تعاونی ها با نگاه جدید می‌تواند تداوم یابد.‌

وی در ادامه به تشریح مسائل پنج پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی گروه تعاونی پیشگامان در سال جاری پرداخت و افزود: ‌یکی از این پروژه ها، بندرخشک پیشگامان به عنوان اولین و تنها بندرخشک تعاونی ایران با ارائه خدمات لجستیکی، بندری ‌و ارزش افزوده در مرکز کشور است که در مساحت ۷۰۰ هکتار آماده بهره برداری می باشد و با ظرفیت چهار میلیون تن حمل بار داخلی و خارجی در فاز اول برای ۱۶۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال می کند.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان خاطرنشان کرد: برای تسریع در بهره برداری کامل این پروژه رفع موانع صدور مجوز منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز دهکده لجستیک یزد برای بندرخشک و صدور مجوز بهره برداری از چاه آب به میزان ۶ لیتر بر ثانیه ضروری است.

رضایی نژاد به کارخانه کاغذ سنگی پیشگامان به عنوان یکی دیگر از این پروژه ها اشاره کرد و ادامه داد: این طرح اقتصاد مقاومتی در سال جاری با خرید و راه اندازی نسل جدید ماشین آلات تولید کاغذ از سنگ آهک توسعه داده می شود و در حال حاضر به ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به عنوان سرمایه در گردش برای خرید، نصب و راه اندازی فاز دوم توسعه نیاز است.

‌وی افزود:‌ سامانه آنلاین خرید میوه با نام تجاری بازرگام، دیگر پروژه اقتصاد مقاومتی گروه تعاونی پیشگامان می باشد که از بهمن ماه سال ۹۶ فروشگاه آنلاین خود را در حوزه توزیع میوه در استان های تهران، کرج، اصفهان، کرمان و یزد آغاز کرده و در حال حاضر ظرفیت ذخیره سازی ۶۰ هزار تن میوه و ارسال مناسب به سراسر کشور را با اشتغال زایی مستقیم ٢٠٠ نفر دارد و به میزان ٣٥٠ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای موفقیت آمیز  این پروژه نیاز است.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان به پروژه مرکز شتابدهنده پیشگامان اشاره و تصریح کرد: ‌بیش از ١٥٠ رویداد و دوره آموزشی را در این پروژه شاهد بودیم و برای ۳۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی شده است که نیاز به اعطای تسهیلات کم بهره برای رشد و راهبری بهتر تیم ها در این زمینه داریم.

رضایی نژاد در پایان سخنان خود ایجاد شهرک گلخانه‌ای پیشگامان به وسعت ١٠٠ هکتار با سرمایه گذاری اولیه ۳۰ میلیارد تومان، تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی تولیدات گلخانه ای و مرکز تحقیقات کشاورزی نوین را از جمله پروژه های گروه تعاونی پیشگامان در سال ‌ ۱۴۰۰ عنوان کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |