جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 8514 15:47 1393/10/12
تاکید زنگنه بر تحقق وعده های گازی

تاکید زنگنه بر تحقق وعده های گازی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تاکید زنگنه بر تحقق وعده های گازی

تاکید زنگنه بر تحقق وعده های گازی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افزایش ظرفیت 100 میلیون متر مکعبی گاز تا پایان سال انجام می شود

گروه امورزیربنایی: بیژن زنگنه، وزیر نفت در اولین ماه سالجاری با ارایه برنامه‌ای به حسن روحانی‌، وعده افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز از پارس‌جنوبی‌ تا پایان سال‌جاری را اعلام کرده بود، این وعده اگرچه در ابتدای امر از سوی عده ای بلندپروازانه و دست نیافتنی اعلام شده بود، اما پس از گذشت 6 ماه و اعلام اینکه طرح توسعه فازهای 12، 15، 16، 17 و 18 پارس‌جنوبی راه‌اندازی شده است،انتقادها کمی فروکش کرد.

با این حال و پس از ماجرای کاهش شدید قیمت نفت در روزهای اخیر دوباره زمزمه هایی مبنی بر عدم تحقق وعده گازی زنگنه شنیده می شود اما وزیر نفت در آخرین نشست با نمایندگان با تاکید بر تحقق وعده هایش گفت: تاکنون بخش زیادی از برنامه افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز، محقق شده است و تا پایان سال نیز مابقی این افزایش ظرفیت تحقق می یابد.

بیژن زنگنه درباره نشست مشترک با نمایندگان مجلس گفت: این جلسه خوب و سازنده بود، ضمن آنکه تبادل نظر و گزارشی نیز از روند توسعه پارس جنوبی ارائه شد.

به گفته وی، اعضا کمیسیون نیز برای بهبود این منطقه رهنمودها و دیدگاههای خود را بیان کردند و وزارت نفت این نظرات را دنبال می کند.

مذاکره گازی با 7کشور

از سوی دیگر هم رئیس کمیته سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت‌هایی از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، کره، ژاپن، چین و روسیه با شرکت ملی گاز در حوزه‌های ساخت پالایشگاه، خط انتقال وارد مذاکره شدند.

اصغر سهیلی پور مشاور مدیرعامل و رئیس کمیته سرمایه گذاری شرکت ملی گاز ایران افزود: طرح های قابل ارائه شامل توسعه کلیه خطوط انتقال گاز در سراسر کشور و خطوطی که برای صادرات گاز به عراق، ترکیه، پاکستان و کشورهای مرزی در نظر گرفته شده است به صورت مجموعه ای فراهم شده که یک به یک در نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری کیش ارائه شود.

سهیلی‌پور تصریح کرد: همانطور که در تدوین برنامه ششم توسعه به آن تاکید شده است شرکت ملی گازنیازمند 30 میلیارد دلارسرمایه است تا بتواند پروژه های خود را تکمیل کند و در این زمینه با ارائه طرح های خود آماده جذب و همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |