جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 194872 12:41 1401/06/19
تاکید ایران، روسیه و آذربایجان بر تکمیل مسیر شمال-جنوب

تاکید ایران، روسیه و آذربایجان بر تکمیل مسیر شمال-جنوب

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تاکید ایران، روسیه و آذربایجان بر تکمیل مسیر شمال-جنوب

تاکید ایران، روسیه و آذربایجان بر تکمیل مسیر شمال-جنوب

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان به همراه معاونان نخست وزیر جمهوری آذربایجان و روسیه سندی را در باکو امضا کردند که در آن بر تکمیل مسیر شمال و جنوب تاکید شده است.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به همکاری‌های مشترک منطقه‌ای در زمینه حمل و نقل و ارتباطات، گفت: اطمینان داریم اقدامات مشترک در این زمینه رشد و توسعه همه‌جانبه را برای هر سه کشور اصلی این مسیر فراهم می‌کند.

وی افزود: متنوع‌سازی مسیرها و شیوه‌های حمل و نقل در مسیر مواصلاتی سه کشور با تاکید بر به‌کارگیری راهکارهای ابتکاری برای توسعه حمل و نقل ترکیبی، تسهیل در ترددهای مرزی، رفع موانع ظرفیتی، بهره‌گیری از سازوکارهای دیجیتالی و اسناد الکترونیکی، ایجاد سهولت در صدور ویزا و کاهش یا حذف هزینه‌های تردد ترانزیتی و ایجاد دبیرخانه دائمی کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال جنوب با مشارکت همه کشورهای عضو از مهمترین موضوعات مورد گفتگو است.

شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان هم گفت: همکاری‌های بین المللی به خصوص در زمینه ارتباطات علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های حمل و نقلی در افزایش روابط کشورها نقش مهمی دارد. جمهوری آذربایجان برای مناسبات با ایران اهمیت زیادی قایل است و این روابط بر تاریخ کهن مردمان دو کشور تکیه کرده است.

الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه هم با تاکید بر لزوم اجرای سریع این طرح، گفت: طبق دستور سران ۳ کشور باید با سرعت کارهای اجرایی آغاز شود. روسیه مصمم به اجرای این طرح مهم بین‌المللی است و خوشبختانه سه کشور در این زمینه تلاش می‌کنند الزامات اجرایی شدن آن فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رستم قاسمی همچنین در نشست‌های جداگانه‌ای با معاونان نخست وزیر روسیه و جمهوری آذربایجان بر توسعه همه جانبه مناسبات تاکید کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |