پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 165714 13:45 1400/09/24
تامین ۱۰ میلیون تن کالاهای اساسی از ابتدای سال

تامین ۱۰ میلیون تن کالاهای اساسی از ابتدای سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تامین ۱۰ میلیون تن کالاهای اساسی از ابتدای سال

تامین ۱۰ میلیون تن کالاهای اساسی از ابتدای سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا؛ امیر طالبی ضمن اشاره و مقایسه تامین کالاهای اساسی کشور در 8 ماهه ی سالجاری نسبت چند سال گذشته گفت: باوجود شرایط موجود ، تحریم ها و  مشکلات پیش رو توانستیم با فعالیت های گسترده بالغ بر 10 میلیون و300 هزار تن انواع کالای اساسی و مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

طالبی وسعت و حجم فعالیت استان های بندری در سالجاری را قابل تقدیر دانست و افزود: تامین کالاهای اساسی در 6 ماهه اول سال در شرایط سخت و حساس کشور به بهترین وجه انجام گرفت و ادامه یافت.

وی میزان تخلیه ی کالاهای اساسی را در این مدت 6 میلیون تن اعلام و اظهار کرد: این مقدار کالای اساسی توسط 281 کشتی وارد بنادر کشور شده است  که میزان تخلیه کالا، حجم وسیع فعالیت همکاران ما در بنادر کشور را نشان می دهد.

طالبی در خصوص تامین ارز مورد نیاز برای خرید کالاهای اساسی را 2 میلیارد و 279 میلیون یورو دانست و افزود: ما برای تامین ارز نیز با مشکلات فراوانی روبرو بوده ایم که خوشبختانه ارز مورد نیاز به موقع تامین و پرداخت شد.

معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین  به 5 محور اصلی فعالیت بازرگانی خارجی اشاره کرد و گفت: فرآیند ترخیص کالا در بنادر، نظارت دقیق بر واردات کالا با تقویت ارتباط سیستمی بین ستادو بنادر ، ارتباط مستمر با دستگاههای متولی از جمله دستگاههای نظارتی ، تسویه ی  به موقع تعهدات ارزی که در تامین به موقع کالا موثر است و آموزش نیروی های انسانی شاغل در بنادر از مهمترین فعالیت های بازرگانی خارجی شرکت است.

وی در خصوص تقویت سامانه های ارتباط ی بین ستاد و بنادر تاکید و اظهار امیدواری کرد : تا با تقویت سامانه ها فرآیند نظارت بر واردات افزایش یابد .



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |