جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 195547 19:14 1401/06/23
تامین زمین ساخت بیش از یک میلیون مسکن 

تامین زمین ساخت بیش از یک میلیون مسکن 

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تامین زمین ساخت بیش از یک میلیون مسکن 

تامین زمین ساخت بیش از یک میلیون مسکن 

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ساخت مسکن برای اقشارهدف از جمله اقداماتی بوده است که همه دولت‏ها مطرح کردند. ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی توسط دولت سیزدهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای تمامی استان‏ها مطرح شده است که البته کارشناسان مختلف مسکن نسبت به سرانجام این پروزه نظرات متفاوتی را بیان کردند.

به گزارش جهان اقتصاد، تازه ترین خبرها از وزارت راه و شهرسازی  آمد ه است که دولت سیزدهم برای افزایش تولید و عرضه مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در یک سال نخست، اراضی یک میلیون و ۶۰۰ واحد مسکونی را در داخل محدوده شهرها تامین کرده است البته بعضی از دستگاههای در اعطای این اراضی آن طور که باید همکاری نکردند.

همچنین شناسایی اراضی به استعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در حریم شهرها نیز در حال بررسی است که این تعداد اراضی نیز در حال مطالعه برای الحاق به محدوده شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد.

همچنین با تصویب قانون جهش تولید مسکن و ابلاغ آن توسط رییس دولت، وزارت راه و شهرسازی با راه‌اندازی سامانه ثمن (سامانه طرح نهضت ملی مسکن) ثبت‌نام از متقاضیان را آغاز کرد که بر همین اساس، بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور موفق به ثبت‌نام در سامانه شدند.

براساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، عملیات اجرایی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب برنامه‌های تامین مسکن برای متقاضیان ثبت‌نام شده مناطق شهری، نوسازی بافت فرسوده شهری، نوسازی مسکن روستایی و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به خودمالکان آغاز شده است.

خلاصه عملکرد ثبت‌نام متقاضیان و پروژه‌های شروع شده نشان می‌دهد بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند. از این تعداد متقاضی ثبت‌نام شده، متقاضیان واجد شرایط اولیه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستند. اراضی تامین شده با کاربری مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است. همچنین تعداد پروژه‌های شروع شده در مناطق شهری و روستایی معادل ۸۱۳ هزار واحد است که به تفکیک در مناطق شهری تعداد پروژه‌های شروع شده ۶۳۰ هزار واحد و پروژه‌های شروع شده در مناطق روستایی ۱۸۳ هزار واحد است.

در عین حال، تعداد پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در مناطق شهری نیز معادل ۴۲۹ هزار واحد و تعداد پروژه‌های بافت فرسوده شهری نیز معادل ۵۳ هزار واحد و تعداد پروژه‌ها برای ارایه تسهیلات خودمالکی نیز ۳۵۰ هزار واحد گزارش شده است.

**بیش از ۴.۵ میلیون واحد مسکونی در دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل و تحویل شد

عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در بخش مسکن در تکمیل مسکن مهر، طرح مسکن حمایتی و تکمیل واحدهای مسکونی بخش خصوصی نشان می‌دهد که در مجموع در دولت یازدهم و دوازدهم ۴ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تکمیل و بهره‌برداری شد که متوسط احداث واحدهای مسکونی در سال معادل ۵۷۶ هزار و ۵۸۸ واحد بوده است.

بر این اساس، در دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر، اجرای ۵۲۰ هزار واحد مسکن حمایتی و ۲ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۹۰۰ واحد توسط بخش خصوصی انجام شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |