جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 10448 16:14 1393/12/01
تامین اجتماعی زیر ساخت توسعه کشور است

تامین اجتماعی زیر ساخت توسعه کشور است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تامین اجتماعی زیر ساخت توسعه کشور است

تامین اجتماعی زیر ساخت توسعه کشور است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نائب رئیس هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی یک زیر ساخت برای توسعه است و در دوره نوسازی بنگاههای اقتصادی ، نقش حمایتی از کارکنان ایفا خواهد کرد.

علی حیدری در همایش اقتصاد مقاومتی در دانشگاه قم با اشاره به سرفصل های چرخه منابع و مصارف نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی در قانون اساسی، افزود : در فرایند اقتصاد مقاومتی ممکن است با تغییر تاکتیک بنگاه های اقتصادی تغییر ساختار روی دهد و از آنجائیکه تامین اجتماعی یک زیر ساخت برای توسعه است و در دوره نوسازی بنگاههای اقتصادی، نقش مهمی دارد. وی جایگاه تامین اجتماعی و مقوله بیمه های اجتماعی را ارزشمند دانست و افزود: متاسفانه تامین اجتماعی با بیمه های تجاری اشتباه می شود که با تبیین این مهم می توان به سوق دادن فرهنگ اجتماعی به سوی رفاه عمومی گام برداشت.

نائب رئیس هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد:همه انسانها در جامعه به نوعی نیازمند یکی از زیرشاخه های تامین اجتماعی هستند که هر فردی از جامعه حتی اگر در بالاترین سطح رفاه اقتصادی هم قرار داشته باشد، به راحتی با یک اتفاق ساده می تواند به پایین ترین رده اقتصادی سقوط کند که یک نظام جامع تامین اجتماعی می تواند در این زمان ورود کند و نقش حمایتی داشته باشد. وی با اشاره به اینکه عده ای هم به دنبال آن هستند که در مقوله توسعه به پیشرفت فکر کنیم و کاری به رفاه نداشته باشیم ادامه داد: مهمترین آفت های این نگاه بی توجهی به قشر ضعیف جامعه است. علی حیدری افزود: بسیاری از دلسوزان بر مقارنت پیشرفت و رفاه تاکید دارند که لازم است در برنامه ریزی های حوزه ی اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گیرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |