جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 152202 13:17 1400/06/08
تالار شیشه ای 50 هزار واحد سقوط کرد

تالار شیشه ای 50 هزار واحد سقوط کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تالار شیشه ای 50 هزار واحد سقوط کرد

تالار شیشه ای 50 هزار واحد سقوط کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران از روز گذشته روند اصلاح به خود گرفته و امروز هم در یک روند کاملاً ریزشی با کاهش 49 هزار و 409 وا حد به رقم یک‌میلیون و 523 هزار و 997 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 13 هزار و 141 واحد به رقم 454 هزار و 369 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به رقم 6 میلیون و 107 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 12.8 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 972 هزار فقره معامله و به ارزش 11 هزار و 169 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از 20 هزار و 135 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار به بیش از 31 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در بورس تهران با 3.1 درصد کاهش همراه شد. این دو شاخص با معیار هم وزن 2.8 درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 2.6درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 3.2 درصد عقب نشست و شاخص بازار دوم 3 درصد افت کرد.

نماد پالایش نفت بندرعباس بعد از سه ماه امروز باز شد و اتفاقاً یکی از نمادهای شاخص‌ساز شد. 

همچنین نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی‌مس، گل‌گهر، شستا و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر ریزشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با افت 692 واحد به رقم 22 هزار و 111 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 207  هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس امروز بیش از 3.8 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 641 هزار فقره معامله و به ارزش 20 هزار و 37 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای گوهرزمین، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، صبا تأمین، فولاد هرمزگان و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در فرابورس را داشته‌اند. 

از دلائل مهم ریزش شاخص بورس، نوسان نرخ ارز و شایعاتی است که در بازار مبنی بر باز شدن کانال دلار هرات دست به دست می‌شود. به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک است، اما باید مقامات ناظر در بازار نظارت‌شان را بیشتر کنند تا افرادی با سرمایه مردم بازی نکنند و از محل شایعات از آب گل‌آلود ماهی نگیرند. 

البته با افزایش شاخص بورس در هفته قبل و رسیدن شاخص به بالای 1.5 میلیون واحد،‌برخی حقوقی‌ها و حقیقی‌ها خواستار فروش سهام خود برای ذخیره کردن رشدهای تحقق یافته  داشتند که بعدا در کف بازار خرید کنند،‌لذا هجوم برای فروش سهام هم از عوامل ریزش شاخص بازار به شمار می‌رود.

همچنین امروز خبر رسید هیأت مدیره شستا از پذیرش هپکو که در قبال بدهی دولت به تأمین اجتماعی واگذار شده بود خودداری کرده و این نشان می‌دهد اوضاع هپکو جالب نیست و شستا از پذیرش آن خودداری کرده است. 


هپکو

دولت جدید اگر بازار سرمایه را تقویت کند می‌تواند از این بازار جهت تأمین مالی پروژه‌های مهم کشور از جمله ساخت پتروپالایشگاه و طرح‌های بزرگ نفت و نیرو و عمرانی استفاده کند. بنابراین قول‌هایی که وزیر جدید برای حمایت از بازار سرمایه داده است باید به واقعیت بپیوندد، وگرنه با حرف‌درمانی کاری از پیش نمی‌رود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |